Hubelino Educatief – Leren Tellen, Leren rekenen en Woordjes leren [recensie]

Naast de bekende knikkerbaan heeft Hubelino nu ook leerspellen: Leren Tellen, Leren Rekenen en Woorden Leren. Ook deze materialen sluiten perfect aan op Duplo en zijn dus goed te gebruiken om de kinderen spelenderwijs te laten leren. Elke doos bvat een lesbrief met daarin opdrachten. Voor sommige van de beschreven activiteiten zijn ook gewone bouwblokken nodig.

Eerder schreven wij al over de Hubelino Knikkerbaan. Een leuke manier om verder te spelen met Duplo. Dit keer gaan we iets nieuws testen, namelijk de educatieve reeks producten van Hubelino. We gaan het hebben over drie verschillende dozen: woordjes leren, leren tellen en leren rekenen.

Hubelino Educatief

Zodra ik de educatieve reeks zie ben ik direct enthousiast, want spelenderwijs leren is eigenlijk altijd leuk. Bovendien is het visualiseren voor veel kinderen belangrijk. Deze reeks producten zijn ideaal voor school en/of kinderdagverblijf. Uiteraard kunnen kinderen er thuis ook veel plezier aan beleven.

Leren Tellen

Hubelino Leren Tellen bevat maar liefst vijf grondplaten en een zak vol blokken met daarop de getallen 1 t/m 10 en manieren om te tellen. Hierbij is de meest herkenbare voor peuters en kleuters natuurlijk de plaatjes met de handen. Maar ook een telraam, Hubelino Educatief Woordjes Leren Leren Lezen Leren Tellen Leren Rekenen Hubelino Knikkerbaan Duplo bouwstenen grondplaten lesbrief opdrachten activiteiten kinderen doelgroep school kinderdagverblijf thuis spelenderwijs recensie reviewturfstreepjes en een dobbelsteen komen op de afbeeldingen voor. Elk getal heeft zijn eigen kleur. De andere blokjes die het getal uitbeelden hebben dus dezelfde kleur, waardoor kinderen ze makkelijker aan elkaar kunnen linken. En dan maar natellen of het klopt op hun eigen vingertjes…

Woorden Leren

Het pakket Hubelino Woordjes Leren bevat één grote grondplaat en vier kleintjes. Verder bevat het bouwsteentjes met daarop alle letters van het alfabet plus nog de ä, ö, en ü. Omdat wij deze letters niet gebruiken in ons alfabet, is het verstandig deze blokjes er eerst uit te halen voor de kinderen er mee aan de slag gaan.

Leren Rekenen

Wanneer kinderen kunnen tellen kunnen ze verder gaan met Hubelino Leren Rekenen. Dit pakket bevat één grote grondplaat en vier kleinere. Verder bouwstenen met daarop de getallen 0 t/m 9 en de symbolen + – en =. Ook bevatten ze de tekens < en >. Naast deze blokken zijn er ook nog gele en rode blokken (achttien van elke kleur) Hiermee kunnen kinderen hun sommetjes visueel maken en daarna de blokjes simpelweg tellen voor het antwoord.

Ik ben echt enthousiast over de Hubelino Educatief serie en vind het bijna jammer dat ik geen kind in de doelgroep meer in huis heb. Want ik vind dit echt een ongelooflijk mooi product om kinderen spelenderwijs bekend te maken met de getallen en letters. Elke doos wordt geleverd met een boekje waarin verschillende manieren staan om met de bouwstenen te werken. Er is voldoende variatie in deze lesbrief te vinden, maar wellicht dat creatieve meesters en juffen nog wel andere opdrachtjes er mee kunnen bedenken.

Hubelino Educatief

* Deze recensie verscheen eerder in oktober 2017 op deze site.