Ik eet zo graag [recensie]

Pascale inspireert als geen ander met haar eenvoudige, aantrekkelijke recepten. Haar boeken worden steeds mooier, zijn telkens anders en toch heel herkenbaar. Met de uitdagende titel Ik eet zo graag brengt ze een statement: gezond eten is lekker. Het betekent ook graag eten, zelfs veel eten en volop genieten. In de kookfilosofie van Pascale gaat het niet om wat je niet mag eten. Het gaat om graag eten en kunnen uitpakken met mooie lekkere gerechten die iedereen verrassen en die bovendien een plezier zijn om klaar te maken. Maximaal resultaat met weinig werk. Bij Pascale vind je geen lange ingrediëntenlijsten.

Ik eet zo graag Pascale Naessens Lannoo inspireert eenvoudige aantrekkelijke recepten boeken mooier herkenbaar uitdagende titel genieten gezond eten lekker uitpakken gerechten verrassen plezier klaar maken maximaal resultaat weinig werk ingrediëntenlijsten kookboeken koken heerlijk bank kookboeken flink uitdagend gerecht tijd beslag praktische recepten prettig eenvoudig gezond tafel keuken mensen dol missen overzichtelijk informatie goede voeding tapas lunch diner avondeten hoofdgerecht klassiekers geen zin om te koken ovenschotels hoofdstuk ruimte informatief lekkerst gezonde ongezonde voeding kiezen inspiratie ontbijt desserts boek onderwerpen stylingtips gematigd koolhydraatarme mediterrane voeding gebruik boek vreemd voorin omschreven gerecht rijtje ingrediënten verrassend weinig keto bereidingstijd gaartijd kwijt bereidingswijze duidelijk iedereen volgen aanwinst boekenkast recensie review Ik hou van kookboeken. Ook van koken uiteraard, maar het is ook gewoon heerlijk om op de bank te zitten en wat kookboeken door te bladeren. Hoewel het best eens leuk is om flink uit te pakken met een uitdagend gerecht dat veel tijd in beslag neemt, zijn het vooral de praktische recepten die het eerst gemaakt worden. Daarom vind ik het boek Ik eet zo graag ook erg prettig. Eenvoudig en gezond, zonder ellenlange ingrediëntenlijsten en ook op tafel staan zonder uren in de keuken door te brengen.

Ik eet zo graag

De titel spreekt al voor zich: mensen die dol zijn op lekker eten: hier is het boek dat je niet mag missen. Ik eet zo graag is overzichtelijk opgebouwd. Eerst een stukje informatie over goede voeding, vervolgens recepten voor tapas & lunch, gevolgd door het hoofdstuk diner. Het avondeten is opgebouwd uit de volgende recept categorieën: Hoofdgerecht, klassiekers, geen zin om te koken, ovenschotels.
Na dit hoofdstuk wordt er ruimte vrij gemaakt voor een informatief stukje: wat is het lekkerst? Gezonde of ongezonde voeding. Veel mensen zullen voor dat laatste kiezen, maar is dat wel zo?
Ik eet zo graag Pascale Naessens Lannoo inspireert eenvoudige aantrekkelijke recepten boeken mooier herkenbaar uitdagende titel genieten gezond eten lekker uitpakken gerechten verrassen plezier klaar maken maximaal resultaat weinig werk ingrediëntenlijsten kookboeken koken heerlijk bank kookboeken flink uitdagend gerecht tijd beslag praktische recepten prettig eenvoudig gezond tafel keuken mensen dol missen overzichtelijk informatie goede voeding tapas lunch diner avondeten hoofdgerecht klassiekers geen zin om te koken ovenschotels hoofdstuk ruimte informatief lekkerst gezonde ongezonde voeding kiezen inspiratie ontbijt desserts boek onderwerpen stylingtips gematigd koolhydraatarme mediterrane voeding gebruik boek vreemd voorin omschreven gerecht rijtje ingrediënten verrassend weinig keto bereidingstijd gaartijd kwijt bereidingswijze duidelijk iedereen volgen aanwinst boekenkast recensie review Ook inspiratie voor je ontbijt en dessert vind je in het boek terug. De laatste hoofdstukken zijn weer informatief en bevatten de onderwerpen: stylingtips, gematigd koolhydraatarme, mediterrane voeding en hoe gebruik je dit boek. Dat laatste vind ik een beetje vreemd geplaatst, ik had dat hoofdstuk liever voorin willen zien.

Recepten

De recepten in Ik eet zo graag zijn duidelijk omschreven. Bovenaan elk gerecht staat links een rijtje met ingrediënten (en dat zijn er vaak verrassend weinig) en rechts wat praktische informatie zoals keto, bereidingstijd en gaartijd, Zo kun je in één oogopslag zien hoeveel tijd je er ongeveer aan kwijt bent. De bereidingswijze is duidelijk omschreven en is voor iedereen goed te volgen. Absoluut een fijne aanwinst voor mijn boekenkast!

Ik eet zo graag – Pascale Naessens
Kookboek, hardcover, 224 pagina’s, Lannoo