Ik verdrink in jou [recensie]

ik verdrink in jou jasinda wilder roman recensie

De zestienjarige Nell Hawthorne heeft verkering met Kyle Calloway, die ze al haar hele leven kent. Als Kyle overlijdt, stort haar wereld in. Op de begrafenis ontmoet ze Kyles oudere broer, Colton. Jaren later komen ze elkaar in New York weer tegen. Colton merkt dat Nell de dood van zijn broer nooit heeft verwerkt. Ze wordt verteerd door angst en schuldgevoelens. Hij beseft dat het geen goed idee is om iets met haar te beginnen, maar het gebeurt toch. Beiden moeten pijn en demonen uit het verleden zien te overwinnen.

Kyle en Nell: buren en de beste vrienden. Ze zijn altijd samen, al 16 jaar lang. Toch overrompelt het hen wanneer ze niet alleen beste maatjes blijken, maar ook verliefd op elkaar worden. Helaas wordt een noodlottig ongeluk Kyle fataal en zal Nell zonder haar grote liefde moeten verder leven. In Ik verdrink in jou volg je het leven van Nell, maar ook van Colton – de broer van Kyle.

Ik verdrink in jou

Het boek begint met het verhaal van Nell. Ze vertelt dat Colton niet haar eerste grote liefde is, maar dat ze hiervoor verliefd was op Kyle, de jongere broer van Colton. Dan volgt het verhaal over Nell en Kyle waarbij vanuit Nell wordt geschreven. Een groot gedeelte van Ik verdrink in jou, wordt verteld vanuit haar oogpunt. Maar er zijn ook gedeelten die worden beschreven vanuit Colton. Doordat deze stukken duidelijk gemarkeerd zijn, leest dat heel prettig en is het niet verwarrend. Langzaam kom je steeds iets meer te weten over het leven van Nell, Kyle en Colton.

ik verdrink in ons jasinda wilder roman recensie Nell leert Colton kennen op de begrafenis van Kyle. Uiteraard had ze de oudere broer van Kyle wel eens gezien, maar omdat hij niet meer thuis woonde en ook niet vaak meer bij zijn ouders kwam, had Nell hem al heel lang niet meer gezien. Dat uiteindelijk Nell en Colton samen iets krijgen – ook al weten ze dat ze dit beter niet kunnen doen – wordt heel natuurlijk en realistisch beschreven. Beiden weten dat het eigenlijk niet kan, maar de liefde blijkt te sterk. Een mooi voorbeeld van dat echte liefde zich niet laat dwingen…

Ik verdrink in jou en heeft me zeker nieuwsgierig gemaakt naar andere boeken van Jasinda  Wilder. Voor wie wil weten hoe het verder gaat met Nell en Colton én met Becca en Jason is Ik verdrink in ons een aanrader: een boek dat zeker ook op mijn to-read-lijstje komt.

Bekijk op Bol.com logoIk verdrink in jou – Jasina Wilder
Roman, paperback, 304 pagina’s, Uitgeverij Q