Ik word mama: een boek om vrolijk van te worden [recensie]

ik word mama Sofie Vanherpe cadeau zwangerschap recensie review

Het boekje dat elke nieuwe mama moet krijgen of kopen
Een hip en informatief hebbeding voor mama’s in spé of voor kersverse mama’s. Stijlvol boekje waarin mama haar grootste dromen en/of twijfels kwijt kan en waar ze tips en inspiratie vindt. Met speelse illustraties, cartoons, leuke quotes en teksten zoals tien ideetjes om jezelf in de watten te leggen, vijf must haves voor de kinderkamer, etc. Perfect voor een gestolen momentje me-time!

Er zijn ontzettend veel boeken voor aanstaande mama’s. Veel van deze boeken lijken op elkaar: ze vertellen alles over de zwangerschap en kwaaltjes en bereiden je voor op het moederschap. In sommige is ook ruimte om wat op te schrijven. Ik word mama is een nieuw boek in deze categorie. Waarom zou je uitgerekend voor dit boekje moeten kiezen?

Ik word mama

ik word mama zwangerschap sofie vanherpe recensie review humor me-time notitiesWat mij direct opvalt is de vormgeving: zo ben ik de mama-gidsen niet tegen gekomen in de periode voordat ik moeder werd. Qua voorkomen doet Ik word mama mij direct denken aan een graphic novel. Geestige tekeningen die de tekst vaak op hilarische wijze ondersteunen. Wanneer ik begin te lezen merk ik dat in grote lijnen het boek lijkt op veel andere zwangerschapsboeken, maar ik denk dat dit boek zeker wel een groot voordeel heeft. Door het speelse uiterlijk denk ik dat de aanstaande papa’s ook sneller het boek even doorbladeren. En laten we eerlijk zijn: het is mooi meegenomen als ze r ook nog iets uit lezen!
Groot pluspunt aan Ik word mama vind ik dat er gewoon een aantal pagina’s zijn voor notities. Geen lege stukjes bladzijde waarop je specifiek iets moet schrijven, maar gewoon voldoende ruimte om waar je maar aan herinnert wilt worden (en dat is soms praktisch als je geteisterd wordt door zwangerschapsdementie) of schrijf je vragen voor de verloskundige daar in op.

Cadeau

Ik word mama is een echt cadeau-boekje. Juist door de speelse manier van schrijven en vormgeving wordt alle info met een knipoog gebracht. Het boek brengt je meer dan alleen feiten en weetjes. Wanneer je even minder goed gehumeurd bent, zul je vast wel een beetje kunnen lachen (al is het een stiekeme glimlach) om de grappige tekeningen die in het boek staan. Absoluut een aanrader wanneer je een vriendin, collega of bekende een presentje wilt geven om haar te feliciteren met het aanstaande moederschap.

Ik word mama – Sofie Vanherpe
Lifestyle & Etiquette, paperback, 124 pagina’s, Terra Lannoo