Jan en Noortje logeren bij opa en oma [recensie]

Jan en Noortje logeren bij opa en oma Marianne Busser Ron Schröder voorleesboekje stempelneuzen en een beetje ruzie uitgeverij Moon recensie review nachtje logeren verjaardag succes dagelijks gelezen handen plaatjes tekst dromen bieb ondeugende tweeling geleend verhalen warm plekje hart dochter grappenmaker schuurtje gelukkig plan saai spullen zolder logeerkamer oplossing slapen

Jan en Noortje logeren bij opa en oma Marianne Busser Ron Schröder voorleesboekje stempelneuzen en een beetje ruzie uitgeverij Moon recensie review nachtje logeren verjaardag succes dagelijks gelezen handen plaatjes tekst dromen bieb ondeugende tweeling geleend verhalen warm plekje hart dochter grappenmaker schuurtje gelukkig plan saai spullen zolder logeerkamer oplossing slapen Jan en Noortje mogen een nachtje bij opa en oma logeren. Maar wat moeten ze allemaal inpakken? En waar slapen ze eigenlijk? Opa stelt het schuurtje voor, daar schrikt Jan van. Gelukkig heeft oma een betere oplossing. Er is nog een kamer over in huis. Jan en Noortje vinden de kamer erg kaal, er hangt niet één schilderijtje. Maar daar heeft oma een idee voor: ze maken het kamertje samen af met meubels van zolder. En opa heeft een idee voor de kale muur…

Toen mijn dochter twee werd, kreeg zij voor haar verjaardag het boekje Jan en Noortje Stempelneuzen en een beetje ruzie. Vanaf het moment dat wij het boekje voor het eerst voorlazen, was het een groot succes bij haar. Dagelijks werd het boekje meerdere keren gelezen en op een gegeven moment hadden wij alleen het boekje nog in de handen voor de plaatjes, want de tekst konden we dromen… In de bieb zochten we alle andere boekjes op over deze ondeugende tweeling en die werden keer op keer opnieuw geleend. Deze verhalen hebben dus een warm plekje in mijn hart. Ook al is mijn dochter de boeken ontgroeid, ik heb met veel plezier Jan en Noortje logeren bij opa en oma gelezen!

Jan en Noortje logeren bij opa en oma

Jan en Noortje logeren bij opa en oma Marianne Busser Ron Schröder voorleesboekje stempelneuzen en een beetje ruzie uitgeverij Moon recensie review nachtje logeren verjaardag succes dagelijks gelezen handen plaatjes tekst dromen bieb ondeugende tweeling geleend verhalen warm plekje hart dochter grappenmaker schuurtje gelukkig plan saai spullen zolder logeerkamer oplossing slapen De tweeling Jan en Noortje zijn door het dolle heen: Opa en oma zijn er. Het leukste is dat ze met hen mee mogen om een nachtje te gaan logeren! Alleen waar moeten ze dan gaan slapen? Grappenmaker opa komt met het idee van het schuurtje, maar dat gaan ze natuurlijk niet doen. Gelukkig heeft oma een beter plan, er is nog een kamer over in hun huis. Alleen is de kamer nog wel een beetje saai… Op de zolder van opa en oma staan nog heel veel spullen, dus gaan ze samen aan de slag en zoeken ze de mooiste spullen uit die een plekje in de logeerkamer krijgen. Er hangt ook  nergens een leuk schilderij aan de muur. Gelukkig weet opa daar wel een leuke oplossing voor! Aan de kamer zal het niet liggen, maar zullen Jan en Noortje wel kunnen slapen?

Jan en Noortje logeren bij opa en oma – Marianne Busser & Ron Schröder
Bekijk op Bol.com logoVoorlezen, hardcover, 48 pagina’s, Uitgeverij Moon