Juf Braaksel en de geniale ontsnapping [recensie]

Juf Braaksel en de geniale ontsnapping Carry Slee Moon zelf lezen voorleesboek verhaal vlot geschreven spanning humor avonturen kinderen vriendinnen voeten oorlogspad broeden plannetje griezels samen ophef school maatregel vriendjes vriendinnetjes klas presteren opstand boekenreeks deel (voor)leesplezier hart fans verjagen plannen schooluniform klassen gevangenis vrijgelaten geheim ouders recensie review

Het is Lotte en Thijs nog steeds niet gelukt om de geniepige juf Braaksel van hun school te verjagen, zelfs niet met de hulp van hun slimme vriend Lucas. Juf Braaksel blijft maar valse plannen bedenken: ze heeft bijvoorbeeld een belachelijk nieuw schooluniform bedacht. En ze wil nu alle beste vrienden en vriendinnen uit elkaar halen, en in andere klassen zetten. Dat mag toch niet gebeuren?
Braaksels enge vriendinnen Greta Granaat en Alie Cyaankali zijn ondertussen alweer vrijgelaten uit de gevangenis en hebben hun eigen geheime plan waar Thijs een grote rol in speelt…

Juf Braaksel en de geniale ontsnapping Carry Slee Moon zelf lezen voorleesboek verhaal vlot geschreven spanning humor avonturen kinderen vriendinnen voeten oorlogspad broeden plannetje griezels samen ophef school maatregel vriendjes vriendinnetjes klas presteren opstand boekenreeks deel (voor)leesplezier hart fans verjagen plannen schooluniform klassen gevangenis vrijgelaten geheim ouders recensie reviewRecensie:
Fans van Juf Braaksel kunnen hun hart weer ophalen… Deel drie is uit! En natuurlijk staat dit exemplaar uit de boekenreeks weer garant voor heel wat uren (voor)leesplezier.

Juf Braaksel en de geniale ontsnapping

Humor en spanning gaan ook in dit deel weer goed samen. Juf Braaksel zorgt direct voor veel ophef op school met haar nieuwe maatregel. Vriendjes en vriendinnetjes mogen niet meer naast elkaar zitten in de klas. Sterker nog… ze worden z ver uit elkaar gehaald dat ze in een andere klas terecht komen! Volgens haar de enige manier om er voor te zorgen dat de kinderen goed zullen presteren. De kinderen komen natuurlijk in  opstand.

Wie dacht van de enge vriendinnen Greta en Alie af te zijn, heeft ook pech gehad. De twee zijn weer op vrije voeten en zijn op oorlogspad. Het tweetal heeft ook weer zitten broeden op een plannetje, maar daar hebben ze wel iemand voor nodig: Thijs. Juf Braaksel moet  Juf Braaksel en de geniale ontsnapping Carry Slee Moon zelf lezen voorleesboek verhaal vlot geschreven spanning humor avonturen kinderen vriendinnen voeten oorlogspad broeden plannetje griezels samen ophef school maatregel vriendjes vriendinnetjes klas presteren opstand boekenreeks deel (voor)leesplezier hart fans verjagen plannen schooluniform klassen gevangenis vrijgelaten geheim ouders recensie reviewhen daar maar mee helpen. Wat zijn ze van plan en kan Thijs uit handen blijven van die griezels?

Het verhaal is vlot geschreven. Er gebeurd veel. Spanning en humor worden goed afgewisseld. Kinderen zullen niets willen missen van alle avonturen. Heerlijk voorleesboek, maar natuurlijk ook een prima boek voor de kinderen om zelf te lezen.

Juf Braaksel en de geniale ontsnapping – Carry Slee
Zelf Lezen, hardcover, 288 pagina’s, Carry Slee / Moon