De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin [recensie]

De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin gevangeniskeuken belevenissen majesteit Het geheim achter het fornuis problemen avontuur bezoek uitleg tekst tekeningen ladder grappig namen lach gezicht lezer feit gevangenis spanning gevangenispersoneel perfect stress mix spanning humor hilarische tekeningen kinderen plezier recensie review Lannoo Mathilda Masters Georgien Overwater

De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin gevangeniskeuken belevenissen majesteit Het geheim achter het fornuis problemen avontuur bezoek uitleg tekst tekeningen ladder grappig namen lach gezicht lezer feit gevangenis spanning gevangenispersoneel perfect stress mix spanning humor hilarische tekeningen kinderen plezier recensie review Lannoo Mathilda Masters Georgien OverwaterHet tweede deel in een briljante reeks voor kinderen vanaf 8 jaar
Ik heet Max. Ik woon niet in een huis, nee, zelfs niet in een kasteel. Ik woon in een keuken. Die keuken is niet zomaar een keuken. Het is een KOLOSSALE gevangeniskeuken waar heel wat avonturen te beleven vallen. Heb jij het al gehoord? Het Grote Nieuws? Het stond op de eerste pagina van de krant. De koningin komt op bezoek! Maar het gevaar ligt op de loer. Als dat maar goed gaat! – Fantasierijk – Spannend en hilarisch – En met heel veel plaatjes

De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin gevangeniskeuken belevenissen majesteit Het geheim achter het fornuis problemen avontuur bezoek uitleg tekst tekeningen ladder grappig namen lach gezicht lezer feit gevangenis spanning gevangenispersoneel perfect stress mix spanning humor hilarische tekeningen kinderen plezier recensie review Lannoo Mathilda Masters Georgien OverwaterRecensie:
Na het eerste deel van De keukenprins van Mocano waren wij erg nieuwsgierig naar dit tweede deel. Natuurlijk gaan de belevenissen in de gevangeniskeuken gewoon door. En er is groot nieuws, want er komt hoog bezoek… Want in De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin, komt niemand minder dan hare majesteit een kijkje nemen in de gevangenis!

De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin

Natuurlijk is het leuk wanneer je het eerste deel – Het geheim achter het fornuis – hebt gelezen. Maar ook wanneer je dit boek niet kent, kun je zonder problemen genieten van dit tweede avontuur. De keukenprins van Mocanio: Koekjes voor de Koningin begint al direct vol met humor. Er wordt aangekondigd dat er hoog bezoek komt en daarbij wordt een duidelijke uitleg in tekst en tekeningen gegeven. Dat hoog bezoek niet op een ladder staat bijvoorbeeld…

De keukenprins van Mocano: Koekjes voor de Koningin gevangeniskeuken belevenissen majesteit Het geheim achter het fornuis problemen avontuur bezoek uitleg tekst tekeningen ladder grappig namen lach gezicht lezer feit gevangenis spanning gevangenispersoneel perfect stress mix spanning humor hilarische tekeningen kinderen plezier recensie review Lannoo Mathilda Masters Georgien OverwaterGrappig blijft het boek de hele tijd, want namen zoals Prinses Rossella di Poepilonia Carrissimi en Markies van Frankfurter Würster zorgen natuurlijk voor een lach op het gezicht van de lezer. Het feit dat de majesteit op bezoek komt in de gevangenis, zorgt natuurlijk voor de nodige spanning bij het gevangenispersoneel. Er mag niets mis gaan, alles moet perfect zijn. Neem daarbij de kleine (en soms wat grotere) problemen die regelmatig voorkomen in de gevangenis en je begrijpt dat de stress toeneemt.

De keukenpins van Mocano: Koekjes voor de Koningin is een leuke mix van spanning en humor. Dankzij de vele hilarische tekeningen zullen ook de kinderen die iets minder van lezen houden, dit boek met plezier pakken!

Koekjes voor de Koningin – Mathilda Masters & Georgien Overwater
Zelf lezen, hardcover, 298 pagina’s, Lannoo