Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes [recensie]

Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes Christine Henkel kartonboek Deltas kijken zoeken ontdekken groot klein kijken ontdekt kruipende vliegende springende informatie evolutie insect open boek details illustraties pagina beestjes kleintjes bos wei composthoop leuk leerzaam peuters bladzijden stootje karton pagina’s volwassenen blijdschap springen fascinerend strooptocht afbeeldingen kolom dieren naam kroost prent plaatsen tekening meikever rug liggen kruipen grond vliegt lucht evolutie insecten beeld recensie review

Kijken, zoeken en ontdekken voor groot en klein! Als je dit prachtige kijk- en zoekboek opent, weet je niet waar eerst te kijken. Je ontdekt overal kruipende, vliegende en springende kriebeldiertjes! Helemaal achteraan vind je bovendien meer informatie over de evolutie van een insect. Open snel dit boek, laat je verrassen door de vele details in de illustraties en ga op elke pagina op zoek naar kleine beestjes!

Kijk- en zoekboeken doen het vaak goed bij de kleintjes en dat zal met het Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes niet anders zijn. Want de diertjes die in dit boek staan, kun je ook in het bos, de wei of op de composthoop tegenkomen. Leuk en leerzaam!

Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes Christine Henkel kartonboek Deltas kijken zoeken ontdekken groot klein kijken ontdekt kruipende vliegende springende informatie evolutie insect open boek details illustraties pagina beestjes kleintjes bos wei composthoop leuk leerzaam peuters bladzijden stootje karton pagina’s volwassenen blijdschap springen fascinerend strooptocht afbeeldingen kolom dieren naam kroost prent plaatsen tekening meikever rug liggen kruipen grond vliegt lucht evolutie insecten beeld recensie review Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes

Een heerlijk stevig kartonboek, ik hou er van. Zeker bij de boeken voor de peuters is het fijn dat de bladzijden tegen een stootje kunnen. Bovendien zorgt het dikke karton er voor dat ze zelf de pagina’s om kunnen slaan. Hoewel wij als volwassenen niet altijd van blijdschap staan te springen voor al die kriebelbeestjes, vinden kinderen ze vaak fascinerend om te zien. Met dit boek kunnen ze heerlijk op strooptocht gaan.

Rechts van de pagina staan in een kolom afbeeldingen van dieren en daarbij de naam van het beestje. Ga samen met je kroost op zoek naar het dier in de grote prent. Kun jij ze allemaal vinden? Leuk detail: de verschillende dieren zie je van meerdere kanten of meerdere plaatsen op de tekening. Zo zie je de meikever op zijn rug liggen, komt hij uit de grond kruipen én vliegt hij door de lucht. Het boek sluit af met een bladzijde over de evolutie van insecten, keurig in beeld gebracht.

Kijk- en zoekboek Kriebeldiertjes – Christine Henkel
Kartonboek, hardcover, 16 pagina’s, Deltas