Kittens en Katten Scroll Game [recensie]

Kittens en Katten Scroll Games Nova Carta Quiz recensie spelletje

Nova Carta Kittens en Katten Scroll Game.
Een compact quiz spelletje voor kinderen met het thema Kittens en Katten.
Lees de vraag, geef je antwoord en scroll de kaart naar boven om te controleren of het antwoord goed is. Door het compacte formaat is het spel eenvoudig mee te nemen.

We hebben weer wat nieuwe spellen in huis gekregen en dit keer van spellenfabrikant Nova Carta. De Scroll Game Kittens en Katten is een handzaam plastic doosje, waarvan het deksel eenvoudig open te draaien is. Deze klik je aan de onderzijde dan eenvoudig vast. Het spel kun je in principe met één hand spelen, al zullen kinderen vaak nog twee handen gebruiken.
Het leuke aan dit quizspelletje is dat je het alleen kunt spelen, maar ook met vrienden.

Kittens en Katten Scroll Game

De Kittens en Katten Scroll Game bevat een stapel kaarten met daarop vragen. Wanneer je met meerdere mensen speelt, gaat het er om wie het eerst vijf punten heeft gehaald. Spreek Kittens en Katten Scroll Games Nova Carta van te voren af wat de winst betekent: gewoon de eer of bedenk een speciale beloning. Uiteraard kun je het aantal punten dat behaald moet worden ook aanpassen.
Wanneer je met meerdere spelers speelt, leest de quizmaster een vraag voor en de speler links van hem of haar geeft dan binnen 10 seconden antwoord. Door de kaart naar boven te scrollen, wordt het juiste antwoord zichtbaar. De quizmaster kan één spel dezelfde persoon zijn, maar je kunt ook steeds het spel doorgeven. Op elke kaart staan drie verschillende vragen, welke allemaal gaan over Kittens en Katten.
Wanneer je het Kittens en Katten Scroll Game alleen speelt, kun je natuurlijk gewoon zoveel vragen doen als je zelf wilt.

Speelplezier en Doelgroep

De Scroll Games van Nova Carta zijn bedoeld voor kinderen vanaf zes jaar. Voor sommige vragen is dit nog best een pittige leeftijd en de beknopte antwoorden zullen niet altijd direct duidelijk zijn voor jonge kinderen. Interesse in het onderwerp is wel belangrijk om het spel leuk te vinden.

Op de vraag waarom blikvoer in verhouding duurder is, wordt het antwoord “85 % vocht” gegeven. Kinderen zullen wellicht niet direct snappen waarom blikvoer dan duurder is. De vraagstelling had voor kinderen ook wat duidelijker gekund, want er wordt immers niet aangegeven waarmee blikvoer wordt vergeleken qua prijs. Voor volwassenen wel duidelijk, Nova Carte Scroll Games Kittens en Katten Pony's en paarden Droomauto's Topo Puppies en honden Dino's quiz kinderen spelletje vanaf zes jaar recensievoor kinderen niet altijd.
Kinderen die niet veel met poezen hebben, zullen deze Kittens en katten Scroll Game niet zo kunnen waarderen, maar de echte poezenliefhebber zal het geweldig vinden om zijn of haar kennis te testen én nieuwe dingen te leren.

Andere Scroll Games

Gelukkig hebben ze bij Nova Carta rekening gehouden met het feit dat niet iedereen dol is op katten. Daarom zijn er nog vijf andere Scroll Games voor kinderen op de markt gebracht. Andere Scroll Games zijn: Pony’s en Paarden, Dino’s, Topo, Puppies en Honden en Droomauto’s. Zo is er altijd wel een Scroll Game te vinden die bij de interesse van je kind past. Natuurlijk gaan wij deze Scroll Games én nog wat andere spellen van Nova Carta ook recenseren!

Kittens en Katten Scroll Game
Quiz, vanaf 6 jaar, speelduur: 15 minuten, Nova Carta