Kletskuiken [recensie]

Kletskuiken kletskous kakelt oren kop kippenfamilie tijd luisteren ei verdwenen superverdrietig luistervriendje gekropen kletskinderen ouders prettig kleurrijk boek vrolijk kakelen avontuur amusant prentenboek praat mama stoppen zoek zorgzaam beschermend schrikt vrienden blij aanstekelijk lach gezicht boek lezen bekijken verhaal grappig illustraties bekijken waard dieren kuiken kippen schapen schildpad prenten kleur samen kindje De Vier Windstreken recensie review

Kletskuikentje is een echte kletskous. Ze kakelt iedereen de oren van hun kop! Jammer genoeg heeft de kippenfamilie geen tijd om naar haar gekakel te luisteren. Op een dag vindt Kletskuikentje een reuze-ei dat heel goed kan luisteren. Maar dan is het ei ineens verdwenen! Kletskuikentje is superverdrietig. Of is er misschien een nieuw luistervriendje uit dat ei gekropen? Voor alle (ouders met) kletskinderen!

Kletskuiken kletskous kakelt oren kop kippenfamilie tijd luisteren ei verdwenen superverdrietig luistervriendje gekropen kletskinderen ouders prettig kleurrijk boek vrolijk kakelen avontuur amusant prentenboek praat mama stoppen zoek zorgzaam beschermend schrikt vrienden blij aanstekelijk lach gezicht boek lezen bekijken verhaal grappig illustraties bekijken waard dieren kuiken kippen schapen schildpad prenten kleur samen kindje De Vier Windstreken recensie review Recensie:
Een prettig, kleurrijk boek over een vrolijke kletskous. Wil je ook graag naar het kakelen van Kletskous luisteren? Ga dan snel mee op avontuur..

Kletskuiken

Wat een amusant prentenboek is dit ! Het is een avontuurlijk verhaal over Kletskuiken die erg graag praat…nou ja…kakelt. Mama heeft geen tijd voor het gekletst, maar dat weerhoudt Kletskuiken er niet van om te stoppen. Ze gaat telkens weer op zoek naar iemand die wel naar haar luistert. Dan ontmoet ze een ei. Ze is erg zorgzaam en beschermd het goed. Ze schrikt dan ook erg als ze het ei kwijt is. Maar als dan haar nieuwe luistervriendje tevoorschijn komt, worden ze dikke vrienden. Haar vriendje klets niet veel, maar luistert graag naar haar.

Het erg vrolijke kletskuikentje is zo ontzettend blij dat het aanstekelijk werkt. Je zit met een lach op je gezicht dit boek te lezen én te bekijken. Niet alleen het verhaal is grappig, maar ook de illustraties zijn het bekijken waard. Er is zoveel te zien.

Dit hele boek gaat over dieren. Je ziet uiteraard een kuiken en kippen, maar ook andere dieren zoals schapen of schildpad. Het zijn leuke getekende prenten met veel kleur. Een heerlijk boek om samen met je kindje te kunnen lezen…keer op keer weer.

Kletskuiken – Janie Bynum
Prentenboek, hardcover, 40 pagina’s, de Vier Windstreken