Kleuren-op-nummer Dieren [recensie]

Kleuren-op-nummer Dieren BBNC recensie review kleurboek kleurtechnieken kleurmateriaal genoten verschillen resultaat kleurplezier minpuntje perforatielijn tip deel bladeren persoonlijk kleurvaardigheden proef puzzel tekeningen complexer draai creatievelingen leeftijden jong en oud

Kleuren-op-nummer Dieren BBNC recensie review kleurboek kleurtechnieken kleurmateriaal genoten verschillen resultaat kleurplezier minpuntje perforatielijn tip deel bladeren persoonlijk kleurvaardigheden proef puzzel tekeningen complexer draai creatievelingen leeftijden jong en oud Stel je kleurvaardigheden op de proef met een nieuwe kleuren-op-nummer: DIEREN, een spannende en vernieuwende manier van de bekende puzzel. Ontspan en laat je creativiteit de vrije loop terwijl je kleuren naar een hoger niveau tilt! Gebruik potloden, markers, krijt of stiften om de geometrische vormen af te maken. Naarmate het boek vordert worden de tekeningen steeds complexer. Je krijgt de vrijheid om je eigen kleurenpalet te kiezen zodat je echt je eigen draai aan de tekeningen kunt geven. De meer dan dertig dieren in dit boek zullen creatievelingen van alle leeftijden aanspreken.

Kleuren-op-nummer Dieren BBNC recensie review kleurboek kleurtechnieken kleurmateriaal genoten verschillen resultaat kleurplezier minpuntje perforatielijn tip deel bladeren persoonlijk kleurvaardigheden proef puzzel tekeningen complexer draai creatievelingen leeftijden jong en oud Mijn dochter en ik houden allebei van kleuren en dus besluiten we samen aan de slag te gaan met het kleurboek Kleuren-op-nummer Dieren. Zij gaat voor de kleurplaat van het paard en ik ga aan de slag met de flamingo. Bij het verwijderen van de kleurplaten uit het boek, valt direct het eerste kleine minpuntje op…

Kleuren-op-nummer Dieren

De kleurplaten in Kleuren-op-nummer Dieren verwijzen naar een kleurschema dat zich voor in het boek bevindt. Natuurlijk kleurt het niet prettig wanneer je steeds moet bladeren, dus veel zullen er voor kiezen om de kleurplaat uit het boek te halen. Helaas zijn de pagina’s niet voorzien van een perforatielijn, waardoor je moet gaan knippen. Omdat het boek niet helemaal plat kan liggen, gaat dit niet heel erg makkelijk. Persoonlijk vind ik jammer dat er niet voor een perforatielijn is gekozen.

Kleuren-op-nummer Dieren BBNC recensie review kleurboek kleurtechnieken kleurmateriaal genoten verschillen resultaat kleurplezier minpuntje perforatielijn tip deel bladeren persoonlijk kleurvaardigheden proef puzzel tekeningen complexer draai creatievelingen leeftijden jong en oud De kleurplaten uit dit kleurboek zijn ingedeeld in drie verschillende moeilijkheidsgraden, welke te herkennen zijn aan de gekleurde achterkant. Kleurplaten met ene groene achterzijde zijn  het meest eenvoudig, deze zijn voor beginners. De flamingo en het paard vallen daar allebei onder. De blauwe achterkant staat voor gevorderden en de paarse achterzijde bedoeld voor de experts.

Kleurtechnieken en meer

Positief pluspunt aan dit kleurboek is dat er voorin aandacht wordt besteed aan materiaalgebruik en kleurtechnieken. Zo krijg je tips en tricks om aan de slag te gaan met kleuren in het algemeen en de kleurplaten uit het Kleuren-op-nummer Dieren kleurboek in het bijzonder. Daarnaast zijn er ingekleurde voorbeelden van alle kleurplaten te vinden in het boek. Zo kun je – aan de hand van de kleurcode – zien hoe er om gegaan is met kleuren. In de vlakken zie je dat er kleurverloop is. Zelf hebben wij hier tijdens het kleuren niet opgelet omdat we dan nog steeds moesten bladeren aangezien wij allebei tegelijkertijd aan het kleuren waren.

Kleuren-op-nummer Dieren BBNC recensie review kleurboek kleurtechnieken kleurmateriaal genoten verschillen resultaat kleurplezier minpuntje perforatielijn tip deel bladeren persoonlijk kleurvaardigheden proef puzzel tekeningen complexer draai creatievelingen leeftijden jong en oud Zowel mijn dochter als ik hebben enorm genoten van de kleuren-op-nummer kleurplaten. De driehoeken die ingekleurd zorgen voor een speels effect. Ook al hebben wij steeds gezocht naar de kleur die het beste de aangegeven kleur benaderde, er zijn toch wel opmerkelijke verschillen te zien tussen het voorbeeld en ons resultaat. Zelf heb ik een aantal witte vlakken (die niet van een nummer voorzien waren) naar eigen inzicht een kleur gegeven. Mijn dochter heeft ervoor gekozen om deze wit te laten.

Een superleuk kleurboek voor jong en oud. Doordat wij veel kleurplezier halen uit dit kleurboek, is het kleine minpuntje van de pagina’s uit het boek halen al snel vergeten. Wellicht een tip voor een volgend deel, want wij hopen dat deze er gaat komen!

Bekijk op Bol.com logoKleuren-op-nummer Dieren
Kleurboek, 111 pagina’s, BBNC