Koen en Lot: Een spook in de klas [recensie]

Een spook in de klas Koen en Lot leren lezen AVI M3 recensie review Marianne Busser Ron Schröder avontuur dief onderzoek prenten Mark Janssen illustraties school geld klas boef dropjes papier gelukkig beschermen geheim eng genieten kinderen reeks boekenreeks Van Holkema & Warendorf

De juf van Koen en Lot is boos, omdat ze geld kwijt is, er een hap uit een boek is genomen en er een heleboel dropjes op de vloer liggen. Is er soms een spook in de klas?

Het vierde deel in de reeks bekende en geliefde AVI-boekjes over Koen en Lot, met nieuwe sprankelende illustraties van Mark Janssen.

We hebben al drie AVI boekjes gerecenseerd uit de serie van Koen en Lot  en dit keer is het de beurt aan het vierde deel in deze boekenreeks voor beginnende lezers: Een spook in de klas.

Een spook in de klas

Een spook in de klas Koen en Lot leren lezen AVI M3 recensie review Marianne Busser Ron Schröder avontuur dief onderzoek prenten Mark Janssen illustraties school geld klas boef dropjes papier gelukkig beschermen geheim eng genieten kinderen reeks boekenreeks Van Holkema & Warendorf Wie zegt dat school saai is heeft het mis… Want bij Koen en Lot gebeuren er vreemde dingen in de school. Eerst verdwijnt er zomaar geld van de juf uit de klas en daarna verdwijnt er ook nog eens een hap uit een plaat en een boek. Een spook in de klas  is een spannende zoektocht naar de dief. Een hele vreemde boef, want hij eet papier en laat een spoor van dropjes achter in de klas…

Het zijn natuurlijk Koen en Lot die besluiten op onderzoek uit te gaan, want een dief in de klas kan natuurlijk niet. Koen neemt Lot mee naar de kast in de gang, zal de dief zich daar schuilhouden? Lot wil ook het geheim ontrafelen, maar het is best wel eng in de donkere kast. Gelukkig wil Koen haar wel beschermen. Maar zal er ook echt Een spook in de klas  zitten?

Leren lezen is leuk, maar plezier in lezen moeten kinderen toch echt krijgen door het lezen zelf. Boeken die hen daar enthousiast voor maken zijn dus belangrijk! De reeks avonturen van Koen en Lot zullen ongetwijfeld er voor zorgen dat veel kinderen kunnen genieten van een spannend verhaal. Een spook in de klas is geschreven op AVI M3 niveau en voorzien van levendige en kleurrijke prenten van Mark Janssen. Wie eenmaal begonnen is in de serie, zal vast uitkijken naar meer avonturen van Koen en Lot!

Koen en Lot: Een spook in de klas – Marianne Busser & Ron Schröder
Leren Lezen, hardcover, 32 pagina’s, Van Holkema & Warendorf