Kroko-detectives [recensie]

Kroko-detectives John Patrick Green Uitgeverij Moon Zelf Lezen gadgets kennis transsportsysteem spoelen toilet riool racen vijanden mysteries missie superschurken wereld boeven vangen raadsels aanwijzingen oplossen schurken ontsnappen boek aantrekkelijk fanatieke lezer graphic novel uitkomst leesfanaten genieten avonturen undercover specialisten personen probleem technologieën reizen wc lengte volledig kleur lezen tekeningen verhaal beeld hoofdstukken combinatie speurwerk avontuur humor dieren menselijke eigenschappen kinderen aantrekkelijker leesboek duo boekenreeks leuk recensie review

Ken jij de kroko-detectives al? Met hun gadgets, kennis en supersnelle transportsysteem (ze spoelen zichzelf door het toilet om door het riool te kunnen racen) zijn Maaistra en De Mier de grootste vijanden van alle gemene superschurken ter wereld! Op hun eerste missie moeten ze maar liefst twéé mysteries oplossen! Zal het Maaistra en De Mier lukken om alle aanwijzingen te vinden, raadsels op te lossen en de boeven te vangen? Of zullen de schurken weten te ontsnappen?

Kroko-detectives John Patrick Green Uitgeverij Moon Zelf Lezen gadgets kennis transsportsysteem spoelen toilet riool racen vijanden mysteries missie superschurken wereld boeven vangen raadsels aanwijzingen oplossen schurken ontsnappen boek aantrekkelijk fanatieke lezer graphic novel uitkomst leesfanaten genieten avonturen undercover specialisten personen probleem technologieën reizen wc lengte volledig kleur lezen tekeningen verhaal beeld hoofdstukken combinatie speurwerk avontuur humor dieren menselijke eigenschappen kinderen aantrekkelijker leesboek duo boekenreeks leuk recensie review Recensie:
Zoek je een echt boek welke toch heel aantrekkelijk is om te lezen voor de wat minder fanatieke lezer? Dan is een graphic novel zeker aan uitkomst. Maar ook leesfanaten zullen genieten van de avonturen van de Kroko-detectives.

Kroko-detectives

Mag ik je even voorstellen aan Maaistra en De Mier: twee echte kroko-detectives! Ze behoren tot de K.L.U.S. (Koninklijke Landelijke Undercover Specialisten) en wanneer een mysterie opgelost moet worden, zijn zij de uitgelezen personen daarvoor. Undercover gaan om een zaak op te lossen? Geen probleem. Met hun snufjes en de allernieuwste technologieën weet het tweetal elke zaak op te lossen. Vooral de manier waarop ze reizen, zal een lach op het gezicht opleveren bij de lezers… Ze poelen zichzelf namelijk door de wc!

Deze graphic novel is volledig in kleur wat het natuurlijk extra aantrekkelijk maakt om te lezen. De tekst is goed te lezen en de tekeningen brengen het verhaal goed in beeld. De hoofdstukken zijn prima van lengte. Het verhaal weet de aandacht van de lezer goed vast te houden. Het is een aangename combinatie van speurwerk, avontuur en humor. Het feit dat dieren hier menselijke eigenschappen hebben, maakt voor veel kinderen het verhaal Kroko-detectives John Patrick Green Uitgeverij Moon Zelf Lezen gadgets kennis transsportsysteem spoelen toilet riool racen vijanden mysteries missie superschurken wereld boeven vangen raadsels aanwijzingen oplossen schurken ontsnappen boek aantrekkelijk fanatieke lezer graphic novel uitkomst leesfanaten genieten avonturen undercover specialisten personen probleem technologieën reizen wc lengte volledig kleur lezen tekeningen verhaal beeld hoofdstukken combinatie speurwerk avontuur humor dieren menselijke eigenschappen kinderen aantrekkelijker leesboek duo boekenreeks leuk recensie review nog aantrekkelijker. Heerlijk leesboek en het duo leent zich zeer goed voor een boekenreeks. Het zou leuk zijn wanneer er nog veel meer boeken zouden verschijnen over dit duo.

Kroko-detectives – John Patrick Green
Zelf Lezen, hardcover, 208 pagina’s, Uitgeverij Moon