Land in zicht! Ontwerp je eigen eiland! [recensie]

Doeboek Land in Zicht! Pieter Gaudesaboos Brunhilde de Morms Lannoo eiland knippen plakken tekenen kleuren ontwerpen boek creativiteit kinderen volwassenen recensie review

Tijdens een geheime expeditie werden zeven nieuwe eilanden ontdekt. Zeven kinderen krijgen de kans om het eiland van hun dromen te ontwerpen. Ben jij één van hen? Teken, verzin, knip en plak. Laat je leiden door 25 originele opdrachten en maak je eigen eiland. Verzin feestdagen, zoals ‘computerspeldag’ of ‘pyjamadag’.Kies hoeveel en welke huisdieren elk gezin heeft. Ontwerp gekke verkeersborden zoals ‘Verboden muisstil te zijn!’Kies bijzondere dieren voor jouw dierentuin. Combineer het lekkerste eten tot een nieuw streekgerecht. Een uniek doeboek met grote uitknipposter en echte kroon!Voor alle avonturiers van 8 tot 198 jaar!

Doeboek Land in Zicht! Pieter Gaudesaboos Brunhilde de Morms Lannoo eiland knippen plakken tekenen kleuren ontwerpen boek creativiteit kinderen volwassenen recensie review Recensie:
Doeboeken alleen voor kinderen? Land in zicht! Is een origineel doeboek dat zeker ook leuk is voor de creatieve volwassene! Het idee is simpel, maar ook ontzettend leuk. Jij bent uitverkoren om een eigen eiland helemaal op maat te maken. Hoe ziet jouw eiland er uit?

Land in zicht?

Gelukkig hoef je niet alles te verzinnen, want met de opdrachten in dit boek bepaal jij stapje voor stapje hoe jouw eigen land er uit komt te zien. Voorin het boek zit een grote poster met allerlei plaatjes erop. Deze heb je nodig om je land in te richten. Zo kun je de vorm van het eiland zelf uitknippen van de poster. Kies jij voor een land met een abstracte vorm of ga je voor het paard of het konijn? Uit de reeks foto’s kun je ook weer een aantal plaatjes knippen en zo richt je langzaam alles in. Knippen, plakken, tekenen en kleuren.

Een enorm leuk boek en stiekem ben ik er lekker zelf in begonnen. Het is een leuke bezigheid en straks heb je een boek vol creativiteit. Leuk is dat je geholpen wordt met de uitknipposter, maar mocht je op vakantie zijn en toevallig een leuk foldertje hebben liggen met een mooie foto, dan kun je die natuurlijk ook eventueel gebruiken als je dat wil.

Dankzij het elastiek dat om de cover heen zit, blijven je knipposter en eventuele losgeknipte stukken ook goed opgeborgen in het boek.

Bekijk op Bol.com logoLand in zicht! – Pieter Gaudesaboos & Brunhilde de Borms
Doeboek, hardcover, 96 pagina’s, Lannoo