LEGO Friends Bouw je eigen avontuur [recensie]

Lego friends Bouw je eigen avontuur recensie review bouwset cabriolet Liza boek bouwideeën picknicken kermis Heartlake City paardenshow feest avontuur bouwen bouwstenen inspiratie

Ga mee op reis naar de spannende wereld van LEGO® Ninjago™ of kom picknicken of ga naar de kermis met LEGO® Friends™! Volg de inspirerende bouwideeën en maak met behulp van de bijgevoegde steentjes je eigen LEGO®-avonturen.

Hoewel mijn dochter over een rijke fantasie beschikt en ze eigenlijk altijd wel een avontuur weet te verzinnen wat ze gaat spelen, wordt het LEGO Friends Bouw je eigen avontuur boek enthousiast ontvangen. Uiteraard speelt het bijgevoegde setje om een echte cabriolet te LEgo Friends bouw je eigen avontuur recensie review bouwset bouwen bouwstenen cabriolet liza heartlake city picknick park kermis paardenshow avonturen weekend feest bouwideeën bouwen en een speciaal minifiguur van Liza daar een belangrijke rol in. Ze gaat dan ook direct aan de slag met bouwen. Ze zet zelfstandig alles in elkaar en laat mij trots het resultaat zien. Het doosje waarin het LEGO setje zat, blijkt een waardevol speelitem te zijn. Een mooi stukje gras met een weggetje erop, waar uiteraard direct de cabriolet met Liza wordt geplaatst.

LEGO Friends
Bouw je eigen avontuur

Nadat ze het LEGO Friends setje in elkaar heeft gezet is het tijd om eens verder op ontdekkingstocht te gaan in het bijgeleverde boek. Ik hoor direct enthousiaste kreten over alle bouwideeën die er in staan. In LEGO Friends Bouw je eigen avontuur staan geen bouwinstructies, omdat niet iedereen dezelfde bouwstenen in huis zal hebben. Wel staan er tal van bouwvoorbeelden in met handige tips. Door de plaatjes met uitleg kun je inspiratie op doen. Heb je een steentje niet, ga dan op zoek naar iets waarmee je hetzelfde kunt bereiken.

Er staan in totaal vijf verschillende speelwerelden in het LEGO Friends Bouw je eigen avontuur boek. Alle hoofdstukken zijn weer verdeeld in diverse onderdelen om jouw avontuur tot een succes te maken. In totaal biedt het boek kinderen meer dan 50 bouwideeën.
LEGO friends bouw je eigen avontuur boek bouwideeën recensie review cabriolet bouwset liza heartlake city spelen bouwen picknick park kermis paardenshow avonturen weekend feest De thema’s in dit boek zijn:
– Picknick in het park
– De Paardenshow
– Kermis in Heartlake City
– Avonturenweekend
– Verrassingsfeest

Speelplezier

Eerlijk is eerlijk, ik had eigenlijk verwacht dat het boek met bouwideeën wel bekeken zou worden, maar dat mijn dochter niet direct aan de slag zou gaan met bouwen aan de hand van dit boek. Niets bleek minder waar, want al snel hoorde ik dat ze broodjes aan het maken was voor de picknick en ook een picknickkleed werd gebouwd. Ze is een aardige tijd bezig geweest met bouwen en toen was ze klaar voor een echt groot picknickfeest. Na het bouwen heeft ze heerlijk gespeeld met al haar creaties. Inmiddels heb ik ook al de paardenshow voorbij zien komen en nu wordt er druk gebouwd aan een echte kermis. Zo zie je maar weer, ook al heeft je kind volop speelideeën voor LEGO, zo’n boek laat ze toch weer op een heel andere manier spelen!

Lego Ninjago bouw je eigen avontuur recensie review LEGO Ninjago

Wel een LEGO-fan in huis, maar dan iemand die voor het stoerdere werk gaat? Dan is het goed te weten dat er ook een LEGO Ninjago Bouw je eigen avontuur boek is! Dit boek bevat een speciaal Lloyd minifiguur en een speciale Ninja Mech.

LEGO Friends Bouw je eigen avontuur
LEGO Ninjago Bouw je eigen avontuur