Het leven van een loser FF offline (10) [recensie]

Het leven van een loser FF offline (10) Jeff Kinney Bram Botermans deel 10 graphic novel serie Het leven van een loser actie weekend elektriciteit woonplaats ramp wereld vroeger online opa logeren spanning huize Botermans antieke wereld fataal recensie review dochter boeken verschenen vakantie geheim gelezen onderwerp toepasselijk jeugd vakantiebestemmingen heugd denken geen internet nerveus Wi-Fi denken online blij moeder briljant idee weekend zonder elektronische apparaten petitie straat 48 uur mobiel gadgets gebruiken tijd vroeger plan geluk wakker serieus wekker idee angst missen voordelen De Fontein

Het leven van een loser FF offline (10) Jeff Kinney Bram Botermans deel 10 graphic novel serie Het leven van een loser actie weekend elektriciteit woonplaats ramp wereld vroeger online opa logeren spanning huize Botermans antieke wereld fataal recensie review dochter boeken verschenen vakantie geheim gelezen onderwerp toepasselijk jeugd vakantiebestemmingen heugd denken geen internet nerveus Wi-Fi denken online blij moeder briljant idee weekend zonder elektronische apparaten petitie straat 48 uur mobiel gadgets gebruiken tijd vroeger plan geluk wakker serieus wekker idee angst missen voordelen De Fontein Bram Botermans moet helemaal offline in Jeff Kinney’s graphicnovelserie Het leven van een loser FF offline (10).

Mevrouw Botermans voert actie om een weekend alle elektriciteit af te laten sluiten in hun woonplaats. Een regelrechte ramp voor Bram, die niet zo geschikt is voor de wereld van vroeger. Hij wil online zijn!

Als opa komt logeren, groeit de spanning in huize Botermans. Zal Bram dit overleven? Of wordt de antieke wereld hem gewoonweg fataal?

Het leven van een loser FF offline (10) Jeff Kinney Bram Botermans deel 10 graphic novel serie Het leven van een loser actie weekend elektriciteit woonplaats ramp wereld vroeger online opa logeren spanning huize Botermans antieke wereld fataal recensie review dochter boeken verschenen vakantie geheim gelezen onderwerp toepasselijk jeugd vakantiebestemmingen heugd denken geen internet nerveus Wi-Fi denken online blij moeder briljant idee weekend zonder elektronische apparaten petitie straat 48 uur mobiel gadgets gebruiken tijd vroeger plan geluk wakker serieus wekker idee angst missen voordelen De Fontein Mijn dochter is dol op de boeken van Het leven van een loser. Inmiddels is alweer het tiende boek over Bram Botermans verschenen en dat leek me een mooi boek om mee te nemen voor de vakantie. In het geheim heb ik dus even dit boek gelezen 😉 Het onderwerp is ook wel erg toepasselijk voor de jeugd en wellicht voor sommige vakantiebestemmingen: Het leven van een loser FF offline (10).

Het leven van een loser FF offline (10)

De jeugd moet er niet aan denken… geen internet! Wordt jij ook nerveus zodra er even geen Wi-Fi is? Moet je er niet aan denken om een dag niet online te zijn? Wees dan maar blij dat de moeder van Bram niet jouw moeder is! Het leven van een loser FF offline gaat Het leven van een loser FF offline (10) Jeff Kinney Bram Botermans deel 10 graphic novel serie Het leven van een loser actie weekend elektriciteit woonplaats ramp wereld vroeger online opa logeren spanning huize Botermans antieke wereld fataal recensie review dochter boeken verschenen vakantie geheim gelezen onderwerp toepasselijk jeugd vakantiebestemmingen heugd denken geen internet nerveus Wi-Fi denken online blij moeder briljant idee weekend zonder elektronische apparaten petitie straat 48 uur mobiel gadgets gebruiken tijd vroeger plan geluk wakker serieus wekker idee angst missen voordelen De Fontein over een briljant idee van mevrouw Botermans: een weekend zonder elektronische apparaten. Ze is een petitie gestart om de hele straat zo ver te krijgen 48 uur hun mobiel en andere elektronische gadgets niet te gebruiken…

Je begrijpt dat Bram dit idee helemaal niet zo ziet zitten. Waarom zouden ze terug in de tijd moeten? Vroeger was echt niet alles beter. Bram hoopt dus dat het hele plan van zijn moeder niet door gaat. Hij komt er al snel achter dat hij geen geluk heeft. Wanneer hij wakker wordt merkt hij dat zijn moeder de elektronica vrije weekend heel serieus neemt: zelfs zijn wekker doet het niet meer. Hij heeft dus geen idee hoe laat het is…

Het leven van een loser FF offline (10) speelt leuk in op “de angst” iets online te missen. Maar zelfs Bram komt er achter dat er ook voordelen zijn aan het offline zijn. Maar dat moet natuurlijk nooit te lang duren!

Bekijk op Bol.com logoHet leven van een loser FF offline (10) – Jeff Kinney
Zelf lezen, hardcover, 224 pagina’s, De Fontein

Alle Loser-boeken op een rijtje…