Lief meisje, kwaad bloed [recensie]

Iemand wordt vermist. Niemand praat erover. Maar dit keer luistert IEDEREEN mee…
Pip Fitz-Amobi is geen detective meer. Haar true crime-podcast over de moordzaak die ze een jaar geleden oploste ging dan wel viral, toch beweert Pip dat haar opsporingsdagen achter haar liggen.
Die belofte moet ze breken wanneer een kennis vermist raakt. Jamie Reynolds is verdwenen, maar de politie doet niets. En als zíj niet naar Jamie zoeken, komt Pip in actie. Tijdens haar zoektocht onthult ze steeds meer duistere geheimen van haar dorp… En dit keer luistert iedereen mee via haar podcast. Zal ze Jamie vinden voor het te laat is?

Zodra ik Moordgids voor lieve meisjes uit had, ging ik meteen door in Lief meisje, kwaad bloed. Ook in dit tweede deel gaat Pip weer beginnen met haar podcast en detective werkzaamheden, wanneer een kennis vermist raakt.

Lief meisje, kwaad bloed

Hoewel Pip zichzelf en haar familie had beloofd zich niet meer in een opsporingszaak te verliezen, moet ze haar belofte toch breken. Jamie Reynolds wordt vermist en de politie pakt de zaak niet op. Hin is immers volwassen en is wel eens vaker verdwenen. Maar Pip voelt dat er meer aan de hand is en gaat op onderzoek uit.

Lief meisje kwaad bloed Holly Jackson Volt Uitgeverij Young Adult trilogie thriller iedereen detective true crime podcast moordzaak viral opsporingsdagen belofte kennis verdwenen politie duistere geheimen dorp luistert moordgids voor lieve meisjes deel werkzaamheden familie verliezen zaak volwassen verdwenen hand onderzoek luisteraars interview uitgezonden vragen gesteld ontdekken afwachten vervolg boek sterk plezier gelezen auteur spanning vingerafdrukken markeren hoofdstukken uitzendingen balkje geluidsbestand lettertype lay-out anders duidelijk bewoners gevaarlijke situatie zo lief als de dood recensie review Via haar podcast Moordgids voor lieve meisjes neemt ze haar luisteraars mee in haar onderzoek. Interviews worden uitgezonden en vragen aan de luisteraars worden gesteld. Is Pip in staat Jamie te vinden? En is ze wel klaar voor de geheimen die ze zal ontdekken?

Het is altijd maar even afwachten of een vervolg net zo goed is als het eerste boek. In dit geval vind ik beide verhalen sterk en heb ik ze met veel plezier gelezen. Ook hier weet de auteur de spanning er goed in te houden. Vingerafdrukken markeren alle hoofdstukken en alle podcast uitzendingen zijn afgedrukt in het boek. Bovenaan elke podcast zie je een mooi balkje van een geluidsbestand. Het lettertype en lay-out is ook anders, dus je ziet altijd direct dat je een podcast leest. Verder is het een beetje of de geschiedenis zich herhaalt, want ook nu wordt duidelijk dat er meerdere bewoners van Little Kilton geheimen hebben, die ze liever niet geopenbaard zien worden. Waardoor Pip zich weer in een gevaarlijke situatie begeeft.

Ook dit deel had ik weer snel uitgelezen en dus ging ik snel verder in Zo lief als de dood.

Lief meisje, kwaad bloed – Holly Jackson
Young Adult, paperback, 480 pagina’s, Volt Uitgeverij