Loco – Het knotsgekke dierengeluidenspel [recensie]

Enorm veel speelplezier met het gezellige spel van University Games: Loco! Het knotsgekke dierengeluidenspel!

Plezier gegarandeerd met het dierengeluidenspel Loco van University Games. Eén ding weet je zeker wanneer je dit spel gaat spelen: stil en saai wordt het niet! De spelregels zijn eenvoudig, het spel direct speelklaar. Alleen voor de eerste keer spelen moet je de stickertjes op de dobbelsteen plakken. Waar je de stickers plaatst, mag je zelf weten. De speciale dobbelsteen zal direct de aandacht van de kinderen  trekken. Hoeveel zijden heeft deze dobbelsteen eigenlijk… 😉

Loco Het knotsgekke dierengeluidenspel

Het spel speel je met minimaal twee spelers en maximaal vier. Door de eenvoudige spelregels is het spel geschikt voor kinderen vanaf vijf jaar. Eigenlijk is het belangrijkste dat ze tot vier kunnen tellen én de dieren uit het spel kennen en weten welk geluid ze maken. Omdat het om bekende diersoorten gaat zoals de koe, het varken, de hond en de kikker zal dit geen probleem zijn. Nadat de kaarten zijn geschud krijgt elke speler tien kaarten. Deze leg je open voor je neer op tafel. Het is het meest praktisch dat je alle dieren van één soort bij elkaar legt en je ook kunt zien hoeveel dieren je van deze soort hebt.

Een spelletje Loco spelen

De speler die aan de beurt is gooit met de dobbelsteen. Afhankelijk van de worp kan daar een getal op staan of een dier. Is er een kip gegooid kijk dan snel of je één of meerdere kippen voor je hebt liggen. Heb je minimaal één kip? Roep dan zo snel mogelijk “tok.” Als jij de eerste bent die het geluid van de kip maakt, mag je al jouw kippen kaarten wegleggen.
Loco Het knotsgekke dierengeluidenspel Kaartspel 5+ University Games plezier dobbelsteen geluiden kaarten gelachen vakantie compact recensie review Wordt er een getal gegooid, bijvoorbeeld twee, dan moet je kijken of je van één diersoort twee kaarten hebt. Is dat zo, dan moet je het geluid van dat dier maken. Maar pas op… doordat je als eerste wilt zijn, maak je in je enthousiasme soms al een dierengeluid, terwijl je de kaart niet hebt. In dat geval moet je een kaart van de stapel afpakken en bij je kaarten op tafel leggen. Winnaar is de speler die als eerste al zijn kaarten heeft weggespeeld.

Het is met recht een knotsgek dierenspel. De dierengeluiden vliegen over tafel en regelmatig wordt er ook verkeerd geroepen, gewoon omdat je als eerste het geluid wil maken. Daardoor krijg je weer een extra kaart, dus het is van belang je zenuwen goed onder controle te houden. Tijdens het spelen wordt hier veel gelachen. Praktisch, compact blikje waardoor het spel ook ideaal mee te nemen is op vakantie.

Bekijk op Bol.com logoLoco
Kaartspel, 5+, 2 – 4 spelers, University Games