Mangelvrouw [recensie]

Mangelvrouw Marion van de Coolwijk Karekter Uitgevers recensie review

Mangelvrouw Marion van de Coolwijk Karekter Uitgevers recensie reviewBette van Maanen ziet haar comfortabele leven in duigen vallen als haar man Lucas na een ongeluk in het ziekenhuis belandt. Als door een wonder overleeft hij de verschrikkelijke klap die hij met zijn auto tegen een muur maakte. De revalidatie zal een lange, zware weg zijn.

Zijn verpleegster Monica blijkt een oude bekende van Bette, die haar nog kent uit haar schooltijd. Daar was Monica vanwege haar postuur het doelwit van de gemene pesterijen van Bette en haar vriendinnen. Monica lijkt dit echter allemaal vergeven te hebben en ontpopt zich tot een luisterend oor en sterke schouder voor Bette. In haar verwarring en verdriet komt ze veel dichter bij de lesbische Monica dan ze ooit had kunnen denken.

De cover van het boek laat weinig zien van het boek, je ziet deels een vrouw staan die netjes gekleed is. Rustige kleuren en alleen de titel met een rode kleur geaccentueerd.

Mangelvrouw

Het boek Mangelvrouw begint met een stukje tekst verder uit het verhaal. Na dit gelezen te hebben kon ik niet wachten om echt in het verhaal te komen. Je wordt meegenomen in het leven van Bette, wie ze was en hoe ze is geworden én wie ze nu is. Ze laat je haar eerlijke gedachten zien en hoe ze echt over bepaalde dingen denkt. En hoe je verleden je kan blijven achtervolgen.

Eenmaal in het verhaal wilde ik niet meer stoppen met lezen. Je wordt meegenomen op een weg naar onafhankelijkheid maar tegen welke prijs? En hoe je je wegcijfert om het andere naar hun zin te maken voor een welvarend leven. Is dit wat Bette voor ogen heeft? En wat moet ze doen om haar rijke leven niet kwijt te raken maar toch samen te kunnen zijn met haar grote liefde?

Het boek is spannend en heeft een ondenkbaar einde! Ik vond het dan ook erg jammer wanneer het boek uitgelezen was.

Mangelvrouw – Marion van de Coolwijk
Thriller, paperback, 316 pagina’s, Karakter uitgevers