MatchPoint: leuk, leerzaam en uitdagend spel [recensie]

MatchPoint The Game Master spel domino spelletje rekenenMatch Point is een leuk en slim spel voor jong en oud. Maak combinaties waarmee je de meeste punten scoort. Daag elkaar uit om de hoogste score te behalen! Verbind je twee kleuren met elkaar door een kaartje aan te leggen, dan verdien je het aantal stippen dat op de verbonden vakken staan. Dat zijn dan je punten. Verbind je meer kleuren met elkaar, of soms zelfs een lint van vakken met dezelfde kleur, dan zijn dat allemaal punten voor jou. Probeer het zelf. Het is leuk om te doen, leerzaam en uitdagend. Van Matchpoint word je slimmer, reken je sneller en combineer je sneller. Ook ideaal voor scholen.

MatchPoint the Game Master gezelschapsspel educatief rekenen spelletje Weer een leuk en educatief spel van The Game Master. MatchPoint lijkt op de bekende domino, maar dan met een rekenfactor erbij. Leg gelijke kleuren aan elkaar zodat gelijke kleuren elkaar raken. De kleuren die jij match vormen jouw puntentotaal. Leg jij bijvoorbeeld twee rode vlakjes (1 punt) tegen elkaar aan en twee gele vakjes (twee punten) dan wordt jouw score als volgt: 2 x 1 = 2 (de rode vlakjes) + 2 x 2 = 4 (gele vlakjes). Dit wordt dan 2 + 4 = 6 punten. Sluit jij een vierkant van vier kaartjes dan verdien je nog eens 10 extra bonuspunten.

MatchPoint

Het spel MatchPoint is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer zeven jaar. Dit heeft voornamelijk te maken met de rekenfactor. Wij hebben in het begin het spel “open” gespeeld, waarbij we dus de kaartjes die wij als speler hadden open voor ons hadden liggen. Zo kun je kinderen gewoon even helpen met zoeken naar het passende stukje en – als ze meer mogelijkheden hebben – welk kaartje de meeste punten oplevert. Door het rekenelement in MatchPoint, is het ook een zeer educatief spel en kan het ook gebruikt worden op scholen of thuis als extra oefening voor het rekenen.

MatchPoint The Game Master spelletje domino rekenen educatiefSpeelduur & doelgroep

Eén spelletje MatchPoint duurt ongeveer 20 tot 30 minuten en blijkt inderdaad geschikt voor kinderen vanaf ongeveer zeven jaar. Wanneer kinderen het spel domino goed doorhebben, kunnen ze het spel in de basis al snel spelen, maar uiteraard is het wel zo leuk als ze zelf ook een beetje kunnen rekenen met de punten. De speelduur past bij de leeftijdsgrens. In het begin zie je dat kinderen vooral blij zijn als ze een kaartje weg kunnen leggen, maar wanneer ze het spel eenmaal door hebben, zullen ze al snel op zoek gaan naar de hoogste score. MatchPoint is dus een leuk, uitdagend en leerzaam spel!

Bekijk op Bol.com logoMatchPoint
Leeftijd: 7+, Speelduur: 20-30 minuten, Aantal spelers: 1-5, The Game Master