Meester in de liefde [recensie]

Jess de Mey heeft het allemaal: een uitdagende baan als advocaat, haar beste vriendin Lucie met wie ze de grootste lol heeft en als kers op de taart fonkelt er een joekel van een verlovingsring om haar vinger. Ja, het leven gaat Jess voor de wind. Totdat haar baas haar voorstelt aan een nieuwe cliënt, de mysterieuze Lex. Al snel komt Jess erachter dat zij en Lex een verleden delen dat verdergaat dan het werk. Als Jess vervolgens een geheim ontdekt dat het liefdesleven van haar beste vriendin Lucie kan verpesten en erachter komt dat op haar werk niets is wat het lijkt, moet ze keuzes maken. Kiest zij voor werk, liefde of vriendschap?

De titel en de cover maken mij meteen nieuwsgierig naar deze feelgood debuutroman. Zodra ik begin te lezen, kan ik het boek maar lastig naast mij neerleggen. Het blijkt een heerlijke mix van vriendschap, werk en natuurlijk, de liefde.

Meester in de liefde

Het verhaal draait om de levens van vriendinnen Jess en Lucie. De personages zijn goed uitgewerkt en je krijgt een duidelijk beeld van deze twee vrouwen.
Jess lijkt een vrouw die alles voor elkaar heeft. Ze heeft een uitdagende baan als advocaat en timmert hard aan de weg om haar droom om partner te worden te realiseren. Verder is ze gelukkig in de liefde en dus staat niets haar in de weg voor een droomtoekomst. Totdat haar perfecte leventje langzaam afbrokkelt…Meester in de liefde Peggy Tchai Queen of Spades Publishing uitdagende baan advocaat vriendin lol kers taart verlovingsring vinger leven wind baas cliënt mysterieuze verleden werk geheim liefdesleven verpesten keuzes werk liefde vriendschap titel cover nieuwsgierig feelgood debuutroman mix levens vriendinnen personages beeld vrouwen weg droom partner realiseren gelukkig droomtoekomst perfecte leventje langzaam voorgrond voldoende bod vraag liefdesleven overhoop gooien optie leeservaring rozengeur maneschijn tegenslagen dingen daadkrachtig auteur verrassend plot petto deel roman recensie review

Lucie staat iets minder op de voorgrond, maar komt ook voldoende aan bod. Zij is ook gelukkig in de liefde, maar de vraag is voor hoe lang. Want Jess ontdekt een geheim en ze weet dat ze daarmee het liefdesleven van haar vriendin overhoop zal gooien. Maar is haar vriendin niets vertellen een optie?

In deze feelgood is echt niet alles rozengeur en maneschijn, want net zoals in het echte leven, horen tegenslagen er nu eenmaal bij. En soms komen dingen allemaal achter elkaar en dat is ook bij Jess het geval. Maar het is mooi om te zien hoe daadkrachtig zij kan zijn en hoe ze met alle tegenslagen om gaat. Auteur Peggy Tchai heeft een verrassend plot voor de lezer in petto, wat mij alleen maar nieuwgierig maakt naar een volgend deel van Meester in de liefde!

Meester in de liefde – Peggy Tchai
Roman, paperback, 316 pagina’s, Queen of Spades Publishing