Met een korreltje zand [recensie]

Een B&B in de duinen runnen, hoe moeilijk kan dat zijn? De drieëntwintigjarige Jasmijn wil best haar moeders B&B tijdelijk draaiende houden, en de zorg voor haar verstandelijk beperkte tweelingbroer op zich nemen. Maar dan wordt onverwachts de B&B last minute volgeboekt en moet ze voor twaalf gasten zorgen. Ineens is Jasmijn ontbijtchef, schoonmaakster, gastvrouw, mantelzorger én animatieteam. In haar eentje. Wanneer ’s avonds laat een veel te aantrekkelijke gast binnenkomt, kan ze dat er echt niet bij hebben. Want verliefd worden, daar doet ze niet meer aan. Of moet ze dat voornemen met een korreltje zand nemen?

Vandaag kom je dit boek ongetwijfeld vaker tegen wanneer je boekenaccounts volgt op sociale media. Want ik ben één van de gelukkigen die het e-book Met een korreltje zand ontving voor een blogbom.

Met een korreltje zand

Een heerlijke feelgood novelle van Danielle van Helden. Jasmijn runt tijdelijk de Bed & Breakfast van haar moeder in haar eentje. Naast de zorg voor de gasten, is ze ook mantelzorger voor haar tweelingbroer die verstandelijk beperkt is. Dat gaat allemaal prima, totdat – geheel tegen de verwachting in – de B & B volstroomt en ze opeens twaalf in plaats van vier gasten heeft.

Met een korreltje zand Danielle van Helden Feelgoodnovelle LS Amsterdam B&B duinen verstandelijk beperkt tweelingbroer last minute gasten volgeboekt zorgen schoonmaakster gastvrouw mantelzorger animatieteam ontbijtchef aantrekkelijke gast verliefd voornemen vandaag boekenaccounts sociale media gelukkigen e-book blogbom feelgood novelle moeder verwachting leeservaring vlot geschreven ballen lucht reden situatie stressvoller broer concentreren kriebels besloten tijd zin liefde vlinders weerstaan uitgelezen verhaal afloop gelukkig boek genieten strand recensie review e-boek Een heerlijk, vlot geschreven verhaal over Jasmijn die alle ballen in de lucht probeert te houden. Er is een reden waarom er opeens zoveel gasten zijn, al komt Jasmijn daar wat laat achter. Als lezer merk je al snel dat de situatie Jasmijn eigenlijk boven het hoofd groeit. Vooral de zorg om haar broer blijkt stressvoller dan ze in eerste instantie had verwacht. Bovendien maakt één van de gasten het haar wel erg lastig… Althans, het is moeilijk te concentreren wanneer er een aantrekkelijke gast om je heen hangt. Jasmijn voelt zeker wel kriebels, maar heeft besloten dat ze geen tijd en zin heeft in de liefde. Kan ze de vlinders in haar buik weerstaan?

Ik heb Met een korreltje zand in één keer uitgelezen, want eenmaal begonnen in dit verhaal, wil je ook meteen weten hoe het afloopt. En dus is tussendoor wegleggen lastig. Gelukkig leent dit verhaal zich daar ook prima voor. Stiekem vond ik het eigenlijk wel jammer dat het boek uit was, want ik had nog wel meer willen genieten van het strand, de B & B en uiteraard Jasmijn en haar speciale gast.

Met een korreltje zand (▶Bol.com) – Danielle van Helden
Feelgoodnovelle, e-book, 72 pagina’s, LS Amsterdam