Mia en de therapiehond [recensie]

Mia en de therapiehond.

Mia’s hondje Sam mag proberen therapiehond te worden. Samen oefenen ze druk voor zijn examens. Als ze in het verzorgingshuis komen om een examen af te leggen, zien ze in een hoek een man zitten die nooit lacht. Zal het Sam en Mia lukken om een glimlach op zijn gezicht te toveren? En lukt het Sam om therapiehond te worden? Een vertederend verhaal over een meisje met haar lieve hond.

Mia de therapiehond Lisa Papp prentenboek De Vier Windstreken prentenboek auteur therapiehond glimlachen mensen afwachtend fijn honden aandacht kinderboek leerzaam amusant aantrekkelijk dieren kinderen volwassenen boek inhoud hondje element verhaal bewondering aantrekkelijk aandacht verslapt begrijpelijk duidelijk tekeningen versterken zachtaardigs liefs kleuren verhaallijn origineel aantrekkelijk Mia en de bibliotheekhond Mia en de asielhond vertederend recensie review examens verzorgingshuis Recensie:
Een leerzaam en erg mooi prentenboek over Mia en de therapiehond. De auteur weet dit onderwerp uitermate goed en aantrekkelijk neer te zetten voor zowel kinderen als volwassenen.

Mia en de therapiehond

Wat een prachtig prentenboek is Mia en de therapiehond. De kleurrijke illustraties zijn erg mooi gemaakt met goed gekozen kleuren. De uitstraling van de personen hebben iets zachtaardigs en veelal liefs. De verhaallijn is erg origineel gekozen en  duidelijk en begrijpelijk verteld. De tekeningen versterken de tekst nog eens extra.

Doordat Mia’s hondje Sam therapiehond mag worden, wordt in dit boek uitgelegd wat het inhoud en wat een hondje daarvoor moet doen. Ik denk dat veel kinderen (en soms ook volwassenen) niet weten dat dit bestaat.

Wat een goed element in dit prentenboek is, is dat het verhaal laat zien dat Mia degene is die met de hond meegaat. Het lijkt erop dat zij dit allemaal alleen kan en mag doen. Hoewel dit natuurlijk niet zo is, zullen kinderen hier bewondering voor hebben en dat zorgt ervoor dat het boek aantrekkelijk is en hun aandacht niet snel verslapt.

Mia de therapiehond Lisa Papp prentenboek De Vier Windstreken prentenboek auteur therapiehond glimlachen mensen afwachtend fijn honden aandacht kinderboek leerzaam amusant aantrekkelijk dieren kinderen volwassenen boek inhoud hondje element verhaal bewondering aantrekkelijk aandacht verslapt begrijpelijk duidelijk tekeningen versterken zachtaardigs liefs kleuren verhaallijn origineel aantrekkelijk Mia en de bibliotheekhond Mia en de asielhond vertederend recensie review examens verzorgingshuis De auteur laat ook duidelijk naar voren komen dat een therapiehond veel glimlachen bezorgd bij mensen. Ook mensen die eerst wat afwachtend zijn. Het is dus fijn dat deze honden er zijn. Het is goed dat hier aandacht aan wordt gegeven via een kinderboek. Dit prentenboek is leerzaam, amusant en aantrekkelijk (mede doordat het over dieren gaat) voor zowel kinderen als volwassenen.

Wat dit boek extra bijzonder maakt, is dat uitgeverij De Vier Windstreken van ieder verkocht boek 1 euro doneert aan Stichting Therapiehond Nederland.

Eerder verscheen: Mia en de bibliotheekhond en Mia en de asielhond.

Prentenboek, hardcover, 40 pagina’s, de Vier Windstreken