Mijn Beste Vriendenboek – Mama Baas [recensie]

Mama Baas Mijn Beste Vriendenboek Sofie Vanherpe vriendenboekjes Lannoo invullen doeboek vragen informatie speels grappig tekeningen lievelingsboek toverspreuk verjaardagskalender uitlenen recensie review

In dit vriendenboek is plaats voor al jouw vrienden en vriendinnen. Ze kunnen elk maar liefst vier pagina’s invullen vol interessante weetjes over zichzelf:

Hoe lang is jouw rechterbeen?

Wie kookt er bij jou thuis?

Leer je vrienden nog beter kennen door ze grappige vragen te laten beantwoorden:

Als je een robot zou hebben, hoe zou die dan heten?

We hebben al vaker over vriendenboekjes geschreven. Dit keer bekijken wij Mijn Beste Vriendenboek van Mama Baas. Hierin kunnen alle vriendjes en vriendinnetjes maar liefst vier pagina’s invullen.

Mama Baas: Mijn Beste Vriendenboek

De cover van dit boekje is speels, maar oogt tegelijkertijd ook wel een beetje chique door de gouden letters en de gele rand. Zodra je het boekje openslaat zie je direct een stickervel en een verjaardagskalender van de eerste zes maanden. Het laatste half jaar is achterin het boek te vinden. Natuurlijk is er eerst ruimte om je eigen gegevens in te vullen en wat over je zelf te vertellen. Daarna kun je het boekje uitlenen aan vriendjes en vriendinnetjes, zodat zij er in kunnen schrijven.

Mama Baas Mijn Beste Vriendenboek Sofie Vanherpe vriendenboekjes Lannoo invullen doeboek vragen informatie speels grappig tekeningen lievelingsboek toverspreuk verjaardagskalender uitlenen recensie review Elk kind kan vier pagina’s vol schrijven. Na deze vier bladzijden, verandert de kleur van het kader. Dat hier een ander kindje begint met schrijven, wordt nog eens extra benadrukt door het plusteken in de linkerbovenhoek. Hier staat ook duidelijk geschreven dat een nieuw vriendje op die bladzijde start. Zo is het duidelijk dat je klaar bent met invullen en dat het boekje terug gegeven kan worden.

De opmaak is vrolijk en speels. Grappige poppetjes en tekeningen zorgen voor een gezellige bladzijde. Het grootste poppetje heeft een getekend hoofd, waar je een (pas)foto van jezelf kunt plakken. Informatie over je lievelingsboek, favoriete website en wat je lekker vindt om te eten kun je er in kwijt. Maar ook grappige vragen zoals: wat zou jij toveren als je een toverspreuk mocht uitspreken? Het leuke is dat niet alle vriendjes dezelfde vragen krijgen. Zo staat er bijvoorbeeld bij de één een vraag over wat er op dit moment in je broekzakken zit, terwijl de ander een grappig vraag krijgt over hoe lang hij/zij op één been kan staan.

Mama Baas: Mijn Beste Vriendenboek – Sofie Vanherpe
Nederlandse boeken, hardcover, 72 pagina’s, Lannoo