Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-Outs [recensie]

Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-Outs Creatief BBNC bujo agenda planner notitieboekje stickers uitknippen vormen kaders kaarten lijm plakken cadeau kladblok to-do-lijstjes recensie review MUS Creatief

Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-outs staat vol met meer dan 5.000 handige, mooie, leuke afbeeldingen om uit te knippen en in je bujo te plakken. Je kunt je bujo hiermee versieren, makkelijker navigeren, planningen maken en eenvoudig lay-outs opbouwen. Je vindt in de scrapbook cut-outs plannerelementen, dag- en maandaanduidingen, maandkalendertjes, banners, labels, icoontjes, buttons, en gewoon leuke plaatjes. Ideaal voor iedereen die een creatief kunstwerkje van zijn bujo wil maken!

Een veelzijdig Bullet Journal Scrapbook waarmee ieder creatief persoon een waar kunstwerk kan maken. De kaft straalt rust uit en dat heb je ook nodig om lekker aan de slag te gaan. Verder zijn het stevige en kleurrijke vellen om te gebruiken.

Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-Outs

Tijdens één van mijn recensies vorige keer heb ik al wel eens uitleg gegeven over een Bullet Journal. Graag wil ik nog even vertellen wat dit in houd omdat niet iedereen dit weet.

Met een Bullet Journal kan je zelf een agenda of dagboek maken en deze aanvullen met wat je maar wilt. Bijvoorbeeld met to-dolijstjes, kladblokruimte en tekeningen. Je begint dus eigenlijk met een leeg notitieboek en gaat het aan de hand van onder andere deze ‘cut-outs’ personaliseren. De één gaat aan de slag met handlettering en tekeningen, de andere vindt het handiger om dit soort ‘cut-outs’ te gebruiken.

De inhoud

Het valt mij meteen op dat er in dit boek heel veel verschillende soorten afbeeldingen staan. Of je nu houdt van getekende of juist fotoafbeeldingen; van bloemen, ballonnen of juist van taartjes… Er is van alles te vinden in dit boek. Ook zie je ‘plaatjes’ van to-do-lijstjes of checklisten en daarvan zijn dus weer verschillende stijlen te vinden. Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-Outs Creatief BBNC bujo agenda planner notitieboekje stickers uitknippen vormen kaders kaarten lijm plakken cadeau kladblok to-do-lijstjes recensie review MUS Creatief Kalendertjes, dagen van de week, cijfers en kaders…zo ontzettend veel om mee te werken. Soms beslaat de afbeelding een hele pagina. Je zou daar ook bijvoorbeeld zelf een leuke kaart van kunnen maken. Het is dus niet alleen mogelijk om een bujo te maken, maar je kan met dit uitgebreide boek ook prima zelf creatief aan de slag. Tevens vind ik het een groot voordeel dat je alles (vast) in een boek hebt en je dus geen losse vellen (die je kwijt kunt raken) hebt. Deze vellen/pagina’s zijn erg stevig. Je zal niet snel de lijm of iets dergelijks er door heen zien. Top dus !

Als ik een minpuntje zou moeten noemen: het zijn geen stickers. Dus zul je wel zelf aan de slag moeten met een schaar. Aan de andere kant zit je nu niet vast aan de vorm van een eventuele sticker, maar kan je lekker zelf een vorm kiezen. Wil je een plaatje dat rond is? Prima, dat kan. Vierkant? Ook mogelijk… Het boek vind ik overigens ook een zeer geschikt cadeau voor een cadeau. Een kleurrijk, maar vooral veelzijdig boek voor creatieve mensen !

Mijn Bullet Journal Scrapbook Cut-Outs
Creatief, 196 pagina’s, BBNC / MUS Creatief