Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 [recensie]

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 slechter hypnotiserende krachten eigen wil eigenaar vakantie kust oog in oog verhaal hoofdrol schooltoneelstuk goed huilen lachen avonturen actie humor fantasie kijken geneigd boek informatie geworden aanraden zombie kwestie verhalen samen hilarisch gedwarsboomd gemene acties broer problemen vriendschap vrienden auditie wrijving flauwe grappen situaties prettig lezen lettertype illustraties fantasie aantrekkelijk hoekjes extraatje Mo O’Hara Moon Uitgeverij zelf lezen recensie review

De dikke vette zombiegoudvis is terug… en slechter dan ooit! Frankie is een dikke vette zombiegoudvis met hypnotiserende krachten en een geheel eigen wil. Wanneer zijn eigenaar Tom hem meeneemt op een vakantie naar de kust, komt Frankie oog in oog te staan met een superzombie-aal. Heeft hij nu eindelijk zijn gelijke ontmoet?
Twee dikke vette zombiegoudvisverhalen die je zullen laten huilen van het lachen!

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 slechter hypnotiserende krachten eigen wil eigenaar vakantie kust oog in oog verhaal hoofdrol schooltoneelstuk goed huilen lachen avonturen actie humor fantasie kijken geneigd boek informatie geworden aanraden zombie kwestie verhalen samen hilarisch gedwarsboomd gemene acties broer problemen vriendschap vrienden auditie wrijving flauwe grappen situaties prettig lezen lettertype illustraties fantasie aantrekkelijk hoekjes extraatje Mo O’Hara Moon Uitgeverij zelf lezen recensie reviewRecensie:
Dit is deel twee vol met avonturen over Tom, Pradeep en uiteraard zombiegoudvis Frankie. Een boek met veel actie, humor en fantasie.

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2

En jawel…daar ligt Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 mij weer aan te kijken met zijn hypnotiserende krachten. Hoewel er duidelijk bij staat dat je niet in zijn ogen moeten kijken, ben ik bijna geneigd om het toch te doen. Ik sla dus gauw het boek open.

Hoewel deel twee los te lezen is zonder dat je deel één hebt gelezen, mis je wel de informatie over hoe Frankie een zombiegoudvis is geworden. Ik zou dus aanraden om met deel één te beginnen en daarna meteen verder te gaan met deel twee. Dit boek bevat twee verhalen, namelijk: We gaan op vakantie en nemen mee…een zombiegoudvis en Een zombie te zijn, of geen zombie te zijn…dat is de kwestie.

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2 slechter hypnotiserende krachten eigen wil eigenaar vakantie kust oog in oog verhaal hoofdrol schooltoneelstuk goed huilen lachen avonturen actie humor fantasie kijken geneigd boek informatie geworden aanraden zombie kwestie verhalen samen hilarisch gedwarsboomd gemene acties broer problemen vriendschap vrienden auditie wrijving flauwe grappen situaties prettig lezen lettertype illustraties fantasie aantrekkelijk hoekjes extraatje Mo O’Hara Moon Uitgeverij zelf lezen recensie reviewLeeservaring

Het verhaal wordt (net als in deel één) verteld vanuit de ik-persoon Tom. Samen met zijn beste vriend Pradeep beleeft hij weer hilarische avonturen die uiteraard regelmatig worden gedwarsboomd door zombiegoudvis Frankie. Ook de gemene acties van broer Mark zorgen voor de nodige problemen. Het thema vriendschap komt aan bod; vooral als de vrienden auditie gaan doen en onverwachte gebeurt. Dit zorgt voor de nodige wrijving. Komt het nog goed tussen de twee vrienden?

Naast de heerlijke (soms flauwe) grappen en de hilarische situaties waarin de twee vrienden zich regelmatig bevinden, is het een prettig boek om te lezen. Het grote lettertype, de grappige (zwart/wit) illustraties en de fantasie zorgen dat het aantrekkelijk is voor kinderen vanaf 8 jaar. Het boek staat vol humor, avontuur en fantasie.

Een leuk extraatje is wanneer je de hoekjes van de bladzijdes door je handen laat gaan, je telkens weer aangekeken wordt door de hypnotiserende Frankie.

Mijn dikke vette zombiegoudvis 2– Mo O’Hara
Zelf lezen, hardcover, 176 pagina’s, Moon uitgeverij