Mijn eerste profwedstrijd [recensie]

Mijn eerste profwedstrijd Heiko Wolz Zelf Lezen VI Kids dagboek jeugdteam profclub uitdaging trainen winkans winnen beginnende lezer moeilijke woorden uitleg recensie review

Wow! Mijn eerste echte profwedstrijd gaat beginnen. Nou ja, bijna…
Ons team is uitgedaagd door de opscheppers van de 012. Maar dan kennen ze mijn vrienden van de FC Adelaars nog niet. Jip, Emma en ik zullen die stoere jongens wel eens laten zien hoe je écht moet voetballen. Logisch!

Een jongen die een selfie neemt van hem en een grote voetbaltrofee, afgebeeld op geel lijntjespapier. Hoewel het boek het vervolg is op Mijn leven als voetballer, zijn de boeken afzonderlijk van elkaar te lezen.

Mijn eerste profwedstrijd

Dit boek gaat over het voetbalteam van Tom. Je leest in dagboekvorm hoe Tom alles beleeft. Hij vertelt over alles wat hij meemaakt, over zijn school en vriendjes maar ook over zijn voetbalclub. Van nieuwe voetbal shirts (de oude waren gekrompen)  tot een maand niet kunnen trainen omdat het veld een nieuwe grasmat krijgt. Maar dan heeft Kasper een verrassing voor ze. Ze kunnen toch trainen, maar hij zegt nog niet waar. Om daar achter te komen moeten ze zondag om acht uur klaar staan bij het busstation.

Ze mogen trainen in een echt stadion van een profclub. Na een rondleiding kan de training gaan beginnen… Het team dacht (en hoopte natuurlijk) met echt profs te gaan trainen, maar uiteindelijk bleek het een jeugdteam te zijn. Ze zijn heel erg goed, maar ze doen ook nogal uit de hoogte! Na een wat stuntelige training met egoïstische uitspattingen worden Mijn eerste profwedstrijd Heiko Wolz Zelf Lezen VI Kids dagboek jeugdteam profclub uitdaging trainen winkans winnen beginnende lezer moeilijke woorden uitleg recensie review mijn leven als voetballerTom en zijn vrienden uitgedaagd voor een wedstrijd. Deze uitdaging konden ze natuurlijk niet voorbij laten gaan. Het is een week wachten, maar dan is het zo ver!

Een week vol strategieën, onzekerheid en zenuwen volgen.  Zullen ze de wedstrijd wel kunnen spelen? En hoe hoog zijn hun winkansen nu eigenlijk…

Een stoer boek voor de echte voetbalfans!  Het lijkt alsof het in een schriftje is geschreven doordat de tekst op lijntjespapier is geschreven. Door het hele boek heen staan overal ondersteunende en grappige tekeningen. Wat ik vooral erg goed vind, is dat de moeilijke worden in het oranje gedrukt staan. Onderaan de bladzijde staat de uitleg van het woord. De zinnen zijn kort en de woorden zijn gedrukt in een duidelijk letterformaat.  Hierdoor is het voor de beginnende lezers goed te lezen!

Mijn eerste profwedstrijd – Heiko Wolz & Zapf Creation
Zelf Lezen, hardcover, 78 pagina’s, VI Kids