Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies [recensie]

Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies Sarah Guthals informatief BBNC kinderen tips ideeën bouwstijl screenshots tekeningen vormgeving doelgroep recensie review

Met dit boek vergroot je niet alleen je liefde voor Minecraft, maar ook je creatieve vaardigheden binnen het spel – en daarbuiten. Dankzij de makkelijk te volgen stap-voor-stapinstructies werk je met veel plezier aan vijf toffe projecten waarmee je nieuwe Minecraft-skills aanleert én een hele stad kunt ontwerpen. Van het bouwen van landschappen en droomhuizen tot bijzondere stadsbezienswaardigheden, met dit boek laat je binnen de kortste keren een sterk staaltje architectuur zien.

Op gebied van Minecraft ben ik een echte dummie… De uitleg in dit boekje snap ik echt wel, maar ik wilde ook weten of kinderen er daadwerkelijk wat aan hebben of dat er alleen maar informatie in staat dat de jeugdige Minecraft speler al lang weet. Dus ik gaf het boekje door aan mijn dochter die wel regelmatig dit spel speelt. Nieuwsgierig bladerde ze het boekje door.

Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies

Het woordgebruik en de uitleg is duidelijk genoeg voor de doelgroep beschreven, dus wat dat betreft is het boekje goedgekeurd. De vele screenshots en tekeningen maken het Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies Sarah Guthals informatief BBNC kinderen tips ideeën bouwstijl screenshots tekeningen vormgeving doelgroep recensie reviewverhaal nog eens extra duidelijk. Maar ook zie je al bladerend daardoor al snel of je op iets nieuws stuit of niet. Terwijl mijn dochter zat te bladeren, werd al snel ook de tablet erbij gepakt en ging ze even iets proberen uit het boekje. Ik hoorde hier en daar wat Minecraft termen voorbij komen, die heb ik maar gelaten voor wat het was. Maar een tijdje later toonde ze mij trots haar nieuwste creatie die ze had gemaakt met hulp van het boekje. Hoewel er dingen in staan die ze al wel kende, heeft ze ook weer nieuwe dingen geleerd met dit boek. De tips en ideeën voor het bouwen van een stad zullen kinderen zeker inspireren om eens lekker te gaan bouwen. En in sommige gevallen eens afstappen van hun normale bouwstijl en eens een andere richting in te slaan.

Het handzame formaat van het boekje, de overzichtelijke vormgeving en de plaatjes zorgen er voor dat het boekje een praktisch naslagwerk is voor de jongens en meiden die aan het bouwen zijn geslagen in Minecraft.

Een Minecraft-stad bouwen voor kids voor dummies – Sarah Guthals
Informatief, paperback, BBNC