Moby Dick De witte Walvis: een avontuur van Geronimo Stilton [recensie]

Moby Dick De witte walvis klassieker geronimo stilton recensie de wakkere muisIshmael is een jonge knager op zoek naar avontuur. Daarom besluit hij aan te monsteren op een walvisvaarder. De onverschrokken en mysterieuze kapitein Ahab van dit schip heeft één brandende ambitie: om de reusachtige walvis Moby Dick te vinden met wie hij nog een oude rekening te vereffenen heeft …

Een klassieker uit de literatuur, vrij bewerkt door Geronimo Stilton. Boordevol prachtige kleurenillustraties!

moby dick de witte walvis klassieker geronimo stilton de wakkere muis recensieWie kent het verhaal van Moby Dick niet? Deze klassieker van Herman Melville is door Geronimo Stilton in een muizenissig jasje gestoken. Kapitein Ahab is op zoek naar de witte walvis Moby Dick. Dit gigantische dier heeft ooit zijn poot afgebeten en dus zal kapitein Ahab niet rusten voordat hij Moby Dick gevangen heeft.
Ismael is een jonge knager die op zoek is naar het avontuur en hij besluit mee te gaan op walvisjacht op het schip Pequod. Maar weet deze Ismael – die gewend is op handelsschepen te varen – zich wel te handhaven op een walvisboot?

Eigentijdse klassieker

Moby Dick De witte Walvis is een leuke manier voor kinderen om kennis te maken met een ongekende klassieker. Het avontuur volgt in hoofdlijnen het oorspronkelijke verhaal, al is het dit keer in een compleet ander jasje gestoken. Vrolijke gekleurde prenten, gekleurde letters en allerlei vreemde lettertypen, zoals je gewend bent bij de boeken van De Wakkere Muis.
Moby dick de witte walvis klassieker geronimo stilton de wakkere muis recensie

Mijn dochter was dolenthousiast toen ze Moby Dick De witte walvis in handen kreeg en ze kon ook niet wachten om er in te beginnen. Haar oordeel? Een spannend, maar superleuk verhaal over de jacht op een witte walvis.

Moby Dick De witte Walvis las mijn dochter ook weer in rap tempo uit, net zoals alle andere boeken van Geronimo en Thea Stilton. De aantrekkelijke lay-out zorgt ervoor dat de hoeveelheid tekst niet zo groot lijkt en de vrolijke kleuren trekken voldoende de aandacht om je nieuwsgierig te maken. Zodra je het boek openslaat, begin je eigenlijk automatisch te lezen omdat de vele prenten en de gekleurde tekst je aandacht opeisen. Wederom dus weer een schitterend boek van Geronimo Stilton!

Bekijk op Bol.com logoMoby Dick De Witte Walvis – Geronimo Stilton
Zelf lezen, hardcover, 224 pagina’s, De Wakkere Muis