Moordenaar [recensie]

Moordenaar Charlotte Link tweede deel bestsellerauteur brigadier Kate Linville inspecteur Caleb Hale hoofdrol hooglanden Noord-Engeland lijk jaar verdween auto ingetrokken ontvoerd politie Scarborough handen zaak seriemoordenaar media High Moor Killer hoofdinspecteur dikke pil thuisbezorgd Leugenaar eerste deel gelezen lezen gelukkig afzonderlijk nieuwsgierig thriller lichaam meisje vermist gevonden vermoord toeval vreest doorbraak onderzoek spel team aanwijzingen dader pad Londen ouderlijk huis verkopen verdwenen nieuws werkterrein agente Scotland Yard verhaal lezen dorpsbewoners zaken aanwijzingen politie stukje ideeën moordenaar momenten fragment verkeerde richting spannend recensie review

In de thriller Moordenaar, het tweede deel in de serie van bestsellerauteur Charlotte Link met brigadier Kate Linville en inspecteur Caleb Hale in de hoofdrol, wordt in de hooglanden van Noord-Engeland het lijk gevonden van de veertienjarige Saskia, die een jaar geleden plotseling verdween. Niet veel later wordt de veertienjarige Amelie in een auto getrokken en ontvoerd. De politie van Scarborough heeft haar handen vol aan de zaak en vreest voor een seriemoordenaar. In de media gaat het vanzelfsprekend alleen nog maar over de ‘High Moor Killer’ en de druk op hoofdinspecteur Caleb Hale neemt al snel toe.

Een dikke pil wordt bij mij thuisbezorgd. Het gaat hier om het boek Moordenaar van Charlotte Link. Ik lees dat dit het tweede deel is de boekenreeks over brigadier Kate Linville en inspecteur Caleb Hale. Het eerste deel – Leugenaar – heb ik niet gelezen, dus ik hoop dat dit boek afzonderlijk te lezen is. Gelukkig blijkt dit het geval, dus ik heb niets gemist tijdens het lezen.

Moordenaar

Fijn dat het boek Moordenaar afzonderlijk te lezen is. Al zul je – na het lezen – ongetwijfeld ook erg nieuwsgierig zijn naar het eerste boek. Want ook al telt deze thriller 639 pagina’s, dat merk je niet zodra je begint met lezen. Eenmaal begonnen is het boek lastig weg te leggen!Moordenaar Charlotte Link tweede deel bestsellerauteur brigadier Kate Linville inspecteur Caleb Hale hoofdrol hooglanden Noord-Engeland lijk jaar verdween auto ingetrokken ontvoerd politie Scarborough handen zaak seriemoordenaar media High Moor Killer hoofdinspecteur dikke pil thuisbezorgd Leugenaar eerste deel gelezen lezen gelukkig afzonderlijk nieuwsgierig thriller lichaam meisje vermist gevonden vermoord toeval vreest doorbraak onderzoek spel team aanwijzingen dader pad Londen ouderlijk huis verkopen verdwenen nieuws werkterrein agente Scotland Yard verhaal lezen dorpsbewoners zaken aanwijzingen politie stukje ideeën moordenaar momenten fragment verkeerde richting spannend recensie review

Een lichaam van Saskia, een meisje dat al een jaar vermist was, wordt gevonden. Het is duidelijk dat dit meisje is vermoord. Vlak na de vondst verdwijnt de veertienjarige Amelie. Dat kan geen toeval zijn toch? Noord -Engeland vreest het ergste en al snel wordt er gesproken over de High Moor Killer. Inspecteur Caleb Hale weet dat hij snel een doorbraak moet krijgen in dit onderzoek, want het leven van meer meisjes staat op het spel. Terwijl hij en zijn team op zoek gaan naar aanwijzingen over de dader, kruist Kate Linville zijn pad.

Kate is tijdelijk terug in Scarborough. Ze is overgekomen vanuit Londen om haar ouderlijk huis te verkopen. Het nieuws dat Amelie is verdwenen komt natuurlijk ook bij Kate terecht. En hoewel het niet het werkterrein van Kate is, kan deze agente van Scotland Yard het niet laten om op onderzoek uit te gaan.

Er gebeurt veel in dit verhaal, waardoor je door blijft lezen. Afwisselend volg je het onderzoek van Caleb en Kate. Je leert dorpsbewoners beter kennen doordat er meerdere zaken worden onderzocht. Zijn er aanwijzingen dat het om dezelfde dader gaat? En zal de politie er in slagen een aanwijzing te vinden die hen naar de dader leidt?
Interessant is ook dat je af en toe een stukje leest dat duidelijk van de dader afkomstig is. Je krijgt hierdoor af en toe een klein beetje meer te weten over de achterliggende ideeën van de moordenaar. En hoewel je op sommige momenten wel denkt te weten om wie het gaat, blijkt bij een later fragment dat je het toch in de verkeerde richting zoekt. Spannend van begin tot eind, waardoor deze enorme pil zo dichtgeslagen kan worden!

Moordenaar – Charlotte Link
Thriller, paperback, 639 pagina’s, Xander Uitgevers