Niek de Groot slaat toe [recensie]

Niek de Groot 8 Niek de groot slaat toe Lincoln Peirce De Fontein Zelf Lezen Graphic Novel recensie review

Het achtste deel van de New York Times-bestsellerserie Niek de Groot van Lincoln Peirce. Brokkenpiloot Niek heeft een oogje op het nieuwe meisje in de klas. Ruby is aardig en lief, en… ze vindt Nieks strips superleuk. Thuis gaat het minder soepel: misschien moet Niek zelfs wel gaan verhuizen! Wanneer hij ook nog eens een aanvaring krijgt met zijn aartsrivaal Randy lijken de problemen niet te overzien. Hoe redt Niek zich hier nu weer uit? En hoe moet hij nou indruk maken op Ruby?

Graphic novels worden hier in huis graag gelezen en dit achtste deel van Niek de Groot is dan al bij voorbaat goedgekeurd door mijn dochter. Door de vele tekeningen is het boek prettig leesbaar en het speelse uiterlijk trekt al snel ook minder fanatieke lezers over de streep om toch te gaan bladeren (en te lezen). Want dat is één ding dat zeker is: zodra je bladert in Niek de Groot slaat toe, begin je automatisch ook met lezen omdat je aandacht gewoon getrokken wordt naar de plaatjes én de tekst!

Niek de Groot slaat toe

Niek de Groot 8 Niek de groot slaat toe Lincoln Peirce De Fontein Zelf Lezen Graphic Novel recensie review Fans van Niek de Groot weten dat geschiedenis nu niet bepaald zijn lievelingsvak is. Maar daar lijkt opeens verandering in te zijn gekomen. Niet omdat hij het verleden nu opeens wel razend interessant vind, maar omdat Evi nu achter hem zit. En Evi is aardig… en knap. En ze kan lachen om de zelfgemaakte strips van Niek! Maar Niek is niet de enige jongen die een oogje op Evi heeft laten vallen. Hoe zal dat aflopen?

Ook in dit achtste deel komt Niek regelmatig in de problemen en hij lijkt zich dit keer zelfs zichzelf te overtreffen. En dus wacht hem er een straf die veel erger is dan het – voor hem inmiddels bekende – nablijven. Wat is zijn straf en hoe zal hij deze doorstaan?

Wie eenmaal begint met lezen, zal het boek al snel uit hebben. De tekst is vlot geschreven en door de humoristische verhaallijn wil je niets missen. Neem daarbij de flinke dosis tekeningen en je wilt niets anders dan het boek uitlezen. Hier was het boek in ieder geval in rap tempo uit!

Bekijk op Bol.com logoNiek de Groot 8 – Niek de groot slaat toe – Lincoln Peirce
Zelf Lezen, hardcover, 244 pagina’s, De Fontein