Niet mijn droom [recensie]

Niet mijn droom Eva Nagelkerke Crime Compagnie thriller dromen anderen dochter zeilen zon zee zuidenwind 24/7 ontsnappen spanningen gezin nacht noodlot ruzie optie nodig elkaar overleven recensie-exemplaar sprayed edges logo uitgever doodshoofden echtpaar avontuur periodes lip irritaties overlevingsdrang verhaallijn personen instantie verhalen gelinkt samen spanning leeservaring schakelen verhaallijnen aansluiten link perspectieven volgen situaties aflopen lezer plotwending begin eind geboeid recensie review

Kim en Rutger doen waar anderen alleen van dromen: ze gaan met hun dochter Peru een halfjaar zeilen in de Caraïben. Maar het is niet alleen zon, zee en zuidenwind. Het is ook 24/7 niet aan elkaar kunnen ontsnappen, en dat zorgt al snel voor spanningen binnen het gezin. Dan slaat tijdens een zwarte nacht op zee het noodlot toe. Vanaf dat moment is ruzie geen optie meer. Ze hebben elkaar nodig. Om te overleven.

Niet mijn droom Eva Nagelkerke Crime Compagnie thriller dromen anderen dochter zeilen zon zee zuidenwind 24/7 ontsnappen spanningen gezin nacht noodlot ruzie optie nodig elkaar overleven recensie-exemplaar sprayed edges logo uitgever doodshoofden echtpaar avontuur periodes lip irritaties overlevingsdrang verhaallijn personen instantie verhalen gelinkt samen spanning leeservaring schakelen verhaallijnen aansluiten link perspectieven volgen situaties aflopen lezer plotwending begin eind geboeid recensie review Recensie:
Wat opvalt wanneer ik mijn recensie-exemplaar van Niet mijn droom in handen heb, zijn de schitterende sprayed edges met het logo van de uitgever: doodshoofden.

Niet mijn droom

Het echtpaar Kim en Rutger gaan samen met hun jonge dochter een enorm avontuur aan. Een half jaar zeilen. Een droom van Rutger, niet die van Kim en hun dochter Peru. Omdat het gezin 24/7 op elkaars lip zit en langere periodes dag en nacht aan het zeilen zijn, ontstaan er al snel irritaties. Maar wanneer er tijdens een nacht écht iets gebeurd, maken de irritaties snel plaats voor overlevingsdrang.

Niet mijn droom Eva Nagelkerke Crime Compagnie thriller dromen anderen dochter zeilen zon zee zuidenwind 24/7 ontsnappen spanningen gezin nacht noodlot ruzie optie nodig elkaar overleven recensie-exemplaar sprayed edges logo uitgever doodshoofden echtpaar avontuur periodes lip irritaties overlevingsdrang verhaallijn personen instantie verhalen gelinkt samen spanning leeservaring schakelen verhaallijnen aansluiten link perspectieven volgen situaties aflopen lezer plotwending begin eind geboeid recensie review Maar dat is niet de enige verhaallijn in dit boek. De tweede verhaallijn gaat over andere personen en in eerste instantie is niet precies duidelijk hoe deze twee verhalen aan elkaar gelinkt kunnen worden. Maar omdat je weet dat ze ergens samen zullen komen, stijgt de spanning.

Misschien is het in het begin even schakelen tussen de twee verhaallijnen omdat je niet precies weet hoe die op elkaar gaan aansluiten. Maar je voelt aan alles dat er iets gaande is, dus lees je snel verder en kun je de link gaan leggen. Nog altijd blijf je vanuit beide perspectieven het verhaal volgen, waardoor je een goed beeld van beide situaties krijgt. En wanneer je net weet hoe het zal aflopen, wordt je als lezer nog verrast met een plotwending. Van begin tot eind heeft dit boek mij geboeid!

Niet mij  droom – Eva Nagelkerke
Thriller, paperback, 300 pagina’s, Crime Compagnie