Nu kun je ook alleen dit uitdagende spel spelen: Ubongo Solo [recensie]

Ubongo Solo bordspel White Goblin Games 8+ solospel tegenstanders Ubongo variant Ubongo Extreem Fun & Go meenemen compact reisspel puzzels interactief puzzelen oplossing blokjes zakjes ontspanning hobby recensie review

Dan is Ubongo Solo de ultieme uitdaging met de grootste keuze aan puzzelstukken en verschillende opgaven. Ga je in je eentje de uitdaging aan en voltooi je alle 546 levels. De moeilijkheidsgraad neemt met elke puzzel toe, maar je zult zien dat je steeds beter wordt in het puzzelen. Zo heb je Ubongo nog niet eerder gespeeld: speciale regels geven aan hoe de vakken gevuld moeten worden. Afwisseling en langdurig speelplezier gegarandeerd!

Het perfecte spel voor iedere Ubongo-fan!

Ubongo Solo bordspel White Goblin Games 8+ solospel tegenstanders Ubongo variant Ubongo Extreem Fun & Go meenemen compact reisspel puzzels interactief puzzelen oplossing blokjes zakjes ontspanning hobby recensie review Eerder schreef blogger Irene al over een andere variant van het spel Ubongo, namelijk Ubongo Extreem Fun & Go. Een compact spelletje dat je eenvoudig overal mee naar toe neemt. Alleen te spelen, maar ook kun je de strijd aan gaan met maximaal drie tegenstanders. Nu is het mijn beurt om een solo variant van Ubongo te testen.

Ubongo Solo

Ubongo is een puzzelspel wat je eigenlijk met een paar mensen moet spelen. Maar soms zijn er momenten dat er geen mensen zijn om samen mee te spelen. Dan is het fijn dat Ubongo Solo er nu is. Dan kun je in je eentje lekker puzzelen. Er zijn zelfs wel 546 puzzels die je op kunt lossen!

Voordat je gaat beginnen moet je wel eerst even het een en ander voorbereiden. Alle puzzelkaarten hebben twee kanten, een A-kant en een B-kant, eerst maak je alle puzzels op de A-kant. Daarna kun je door kan gaan met de puzzels op de B-kant. Bij iedere puzzel vind je een kleine opdracht én hoeveel blokjes je daarvoor nodig hebt. Je hebt drie soorten blokjes: driehoekig, vierkant en zeshoekige blokjes. Er zijn zakjes meegeleverd waar je deze makkelijk in kunt sorteren en bewaren. Bij elke puzzel staat afgebeeld welke steentjes je nodig zult hebben.

Ubongo Solo bordspel White Goblin Games 8+ solospel tegenstanders Ubongo variant Ubongo Extreem Fun & Go meenemen compact reisspel puzzels interactief puzzelen oplossing blokjes zakjes ontspanning hobby recensie review Spelervaring

Het is fijn dat je zelf kunt controleren of je het goed hebt gedaan. Zie je nog witte vlakjes in je puzzel? Dan heb je iets niet goed gedaan. Zie je geen witte vlakjes meer en ben je tussen de lijnen gebleven? Dan heb je hem goed!

Dit is een heerlijk en ontspannend spel! Ik kan mezelf hier echt een flinke tijd mee bezig houden en even ontspannen. Het is een soort van interactief puzzelboek. Maar niet alleen voor mij is het leuk. Ook mijn zoon van zeven jaar is graag bezig met Ubongo Solo. Hij is er soms zelfs al beter in als ik. Bij sommige puzzels ben je binnen een paar minuten klaar, maar bij andere kun je zo ruim een kwartier zitten voor je hem af hebt. Ook erg fijn is dat de moeilijkheidsgraad aangepast wordt, in de puzzels naarmate je meer puzzels oplost. Je krijgt dus steeds meer uitdaging in het spel. Een leuke aanvulling op de spellenkast!

Ubongo Solo
Bordspel, 8+, 1 speler, White Goblin Games