Nu of nooit [recensie]

Nu of nooit Dai Carter Uitgeverij Prometeus leren mentale kracht leven carrière Nederlandse Special Forces belangrijk metaal krachtig dagelijkse persoonlijek missie verhaal versterken kijkers kamp van koningsbrugge herkennen hoofdinstructeurs televisieprogramma dochter seizoenen plezier kandidaten instructeurs uniek kijkje training Korps Commandotroepen militaire dieptepunten hoogtepunten drive opgeven geen optie leidraad lezer opleiding werk eerlijk zwaar knop omzetten doorzettingsvermogen leger iedereen motivatie triggeren tv droom beroepsmilitair commando gelezen boek musthave leesboek ervaringsverhalen tips tricks vergroten prettige schrijfstijl taalgebruik laagdrempelig lezen uitleg persoonlijke ontwikkeling recensie review

Hoe mooi zou het zijn om te leren hoe je mentale kracht toe kunt passen in je eigen leven? Dai Carter deelt in dit boek de lessen die hij meenam uit zijn carrière bij de Nederlandse Special Forces. Hij ontdekte hoe belangrijk het is om mentaal krachtig te zijn, ook en vooral in het dagelijks leven. Het is zijn persoonlijke missie om zijn verhaal te delen met iedereen die zijn of haar mentale kracht wil versterken.

Kijkers van Kamp van Koningsbrugge zullen Dai Carter ongetwijfeld direct herkennen. Het is één van de hoofdinstructeurs die in dit televisieprogramma te zien zijn. Met veel plezier hebben mijn dochter en ik de seizoenen gekeken. Het is mooi om te zien hoe de instructeurs het beste uit de kandidaten weten te halen. En als kijker krijg je een uniek kijkje in de training voor de Korps Commandotroepen. Nu of nooit geeft ook een inkijkje in het militaire leven van Dai. Met zowel dieptepunten als hoogtepunten, maar vooral de drive om door te willen gaan.

Nu of nooit

Nu of nooit Dai Carter Uitgeverij Prometeus leren mentale kracht leven carrière Nederlandse Special Forces belangrijk metaal krachtig dagelijkse persoonlijek missie verhaal versterken kijkers kamp van koningsbrugge herkennen hoofdinstructeurs televisieprogramma dochter seizoenen plezier kandidaten instructeurs uniek kijkje training Korps Commandotroepen militaire dieptepunten hoogtepunten drive opgeven geen optie leidraad lezer opleiding werk eerlijk zwaar knop omzetten doorzettingsvermogen leger iedereen motivatie triggeren tv droom beroepsmilitair commando gelezen boek musthave leesboek ervaringsverhalen tips tricks vergroten prettige schrijfstijl taalgebruik laagdrempelig lezen uitleg persoonlijke ontwikkeling recensie review Opgeven is geen optie, dat is wel de leidraad door het boek Nu of nooit heen. Je krijgt als lezer een uniek kijkje in het leven van Dai tijdens zijn militaire opleiding en werk. Het is een eerlijk verhaal, je ervaart bijna hoe zwaar het is. Maar ook hoe ‘de knop omzetten’ werkt. Niet blijven hangen in je pijn. Doorzettingsvermogen. En of je nu het leger in wil of niet: van dit boek kan iedereen wat leren. Dai weet de motivatie te triggeren, net zoals wij dat al zagen op tv.

Voor iedereen die er over droom om beroepsmilitair of zelfs commando te worden een boek dat je zeker gelezen moet hebben. Maar ook voor iedereen die op mentaal vlak sterker wil worden, een echte musthave. Fijn is dat het gewoon een lekker leesboek is. Tijdens het lezen van ervaringsverhalen, krijg je ook tips en tricks mee die je leren hoe jij je mentale kracht kan vergroten.

Door de prettige schrijfstijl en het taalgebruik is het boek laagdrempelig en voor iedereen goed te lezen. Waar nodig wordt uitleg gegeven over wat er bedoeld wordt. Nu ik het boek uit heb, wordt het opnieuw gelezen. Dit keer door mijn dochter die mij wees op dit boek.

Nu of nooit – Dai Carter
Persoonlijke ontwikkeling, paperback, 256 pagina’s, Uitgeverij Prometeus