Oerknagers 11: Op zoek naar de oersoep [recensie]

Op zoek naar de oersoep Geronimo Stilton Oerknagers 11 Geronimo Stilstone De Wakkere Muis afslagen puzzels spelletjes raadsels hoofdstukken avontuur antwoord recept recensie review

Potjandino! Wij sterven haast uit van geluk! Dit is het leukste speurboek aller oertijden! Het is een nieuw, keigaaf oerknagersavontuur, waarin onze vrienden op zoek gaan naar het recept van de oerste soep der oersoepen. Maar dat doen ze niet alleen, jij helpt ze door zelf te bepalen hoe het verhaal gaat lopen! Aan het einde van elk hoofdstukje heb je twee keuzes, gaan ze links of rechts? Gaan ze terug of door? Gaan ze eten of slapen? Door de keileuke puzzels en te gekke raadsels op te lossen die erbij staan, word je een beetje op weg geholpen! Een oerknagersverhaal waarvan jij de afloop bepaalt, wie wil dat nu niet?

Wauw, wat een superleuk boek van de Oerknagers! Uiteraard geheel in stijl van de andere Geronimo Stilton boeken, maar met een verrassend extraatje. Want jij bepaalt hoe het verhaal verloopt!

Op zoek naar de oersoep

Wat direct opvalt zodra je begint te lezen is dat er dit keer geen hoofdstukken zijn, maar afslagen. Steeds lees je twee bladzijden en daarna ga je door naar een volgende afslag. Dit kan de volgende zijn, maar je zult ook heel wat bladeren door het boek heen. Soms vooruit, maar soms moet je ook weer heel wat afslagen terug! Bovendien moet je Op zoek naar de oersoep Geronimo Stilton Oerknagers 11 Geronimo Stilstone De Wakkere Muis afslagen puzzels spelletjes raadsels hoofdstukken avontuur antwoord recept recensie review puzzeltjes en raadsels maken om de richting waarop jij gaat te bepalen. Met Op zoek naar de oersoep wordt lezen een feest!

Ik weet dat ik als kind ook een serie boekjes had waarbij je zelf bepaalde hoe het verhaal verliep. Door steeds keuzes te maken, bepaalde jij wat er ging gebeuren. Dat vond ik erg leuk en ik ben dan ook direct enthousiast dat De Wakkere Muis nu ook zo’n leuk verhaal heeft.

Je leeft even in de oertijd en gaat – samen met Geronimo Stilstone – op zoek naar het lekkerste recept voor oersoep. Maak sommen, los raadsels op en bepaal wie de belangrijke beslissing mag maken… Aan de hand van jouw keuze of antwoord, blader je verder naar de volgende afslag. Het geeft dus niet wanneer je een fout antwoord hebt gegeven, want uiteindelijk kom jij ook bij het recept van de oersoep. Je hebt dan alleen wat langer kunnen genieten van de avonturen van Geronimo Stilstone en zijn vrienden.

En is het boek uit? Dan begin je toch gewoon weer bij het begin? Maak bij de afslagen andere keuzes en ontdek wat je de vorige keer hebt gemist!

Bekijk op Bol.com logoOp zoek naar de oersoep – Geronimo Stilton
Zelf Lezen, paperback, 128 pagina’s, De Wakkere Muis