Oma’s huis: Schitterend prentenboek met doorkijkjes! [recensie]

Oma’s huis Alice Melvin prentenboek BBNC recensie review doorkijkjes uitklappagina’s verhaallijn school herinneringen auteur buiten aandacht kinderen tekeningen deuren prijs ruimte doorsnede trap bewegen levensecht genieten

Oma’s huis Alice Melvin prentenboek BBNC recensie review doorkijkjes uitklappagina’s verhaallijn school herinneringen auteur buiten aandacht kinderen tekeningen deuren prijs ruimte doorsnede trap bewegen levensecht genieten Na schooltijd gaat Sally vaak naar het huis van haar oma, waar alles altijd anders is, maar toch ook altijd hetzelfde blijft. Ze hangt haar jas aan de kapstok in de gang, schenkt een glas melk voor haarzelf in uit een porseleinen koe in de keuken en probeert een biscuitje te pakken uit de koektrommel die op de allerhoogste plank staat in de voorraadkast. Maar waar is oma toch?

Oma’s huis Alice Melvin prentenboek BBNC recensie review doorkijkjes uitklappagina’s verhaallijn school herinneringen auteur buiten aandacht kinderen tekeningen deuren prijs ruimte doorsnede trap bewegen levensecht genieten Dit boek is gebaseerd op de mooie herinneringen die auteur Alice Melvin heeft aan de bezoekjes aan Oma’s huis.  Dat gevoel komt duidelijk nar voren in dit schitterende prentenboek met doorkijkjes. Sally loopt door het hele huis, op zoek naar oma. Telkens zie je door een openstaande deur al een klein stukje van de volgende prent. Naast de doorkijkjes zijn er ook uitklapbare pagina’s. Ga je mee op ontdekkingsreis?

Oma’s huis

De verhaallijn is simpel gehouden: Sally gaat uit school vaak naar Oma’s huis.  Daar aangekomen hangt ze haar jas op de kapstok en schenkt ze wat drinken voor zichzelf in. Ze vertelt over de leukste plekjes in het huis, maar vraagt zich af waar oma toch is. Wanneer ze het hele huis heeft gehad, gaat ze naar buiten en ja hoor, daar is oma!

Oma’s huis Alice Melvin prentenboek BBNC recensie review doorkijkjes uitklappagina’s verhaallijn school herinneringen auteur buiten aandacht kinderen tekeningen deuren prijs ruimte doorsnede trap bewegen levensecht genieten De kracht van Oma’s huis  zit hem in de prenten. Deze zijn zo sprekend gemaakt, dat je het verhaal nauwelijks nodig hebt. Wat dat betreft is het een goede keus geweest om de verhaallijn eenvoudig te houden. Zo wordt de aandacht niet afgeleid van de schitterende tekeningen met doorkijkjes. Kinderen zullen geen genoeg krijgen van de openstaande deuren die steeds een klein stukje prijs geven van de volgende ruimte waar Sally zal gaan zoeken. Maar de grootste verrassing komt zodra Sally naar zolder gaat. Twee uitklappagina’s zorgen ervoor dat je een schitterende doorsnede ziet van het huis van oma! En Sally die op de trap naar boven klimt, lijkt bijna te bewegen, zo levensecht zijn de prenten gemaakt! Een prentenboek om keer op keer van te genieten!

Oma’s huis – Alice Melvin – ISBN 9789045319155
Bekijk op Bol.com logoPrentenboek, hardcover, 30 pagina’s, BBNC