Ondergronds: de nieuwe Amos Decker [recensie]

Ondergronds David Baldacci AW Bruna thriller moord militaire basis geheim exceptioneel geheugen FBI London North-Dakota gas- en oliewinning stadje broeinest problemen schaliegas bodem nieuwkomers rijk groei trammelant vechtpartijen prostitutie moord boeken Amos Decker lievelingsserie auteur boekenreeks fotografisch geheugen verhaal plaatsje collega wereld oliewinning onderzoekt gebeurtenissen gebied bekenden blauwe man Robie Jessica verrassende wendingen spannend eind recensie review

Een dubbele moord. Een geheime militaire basis. Een FBI-agent met een exceptioneel geheugen.

Amos Decker en zijn FBI-collega Alex Jamison worden naar het plaatsje London in North-Dakota gestuurd. Daar komen ze er al spoedig achter dat het door gas- en oliewinning snel groeiende stadje een broeinest is van problemen. De enorme voorraad schaliegas in de bodem trekt een diverse groep nieuwkomers aan die stuk voor stuk van plan zijn zo snel mogelijk rijk te worden. Deze plotselinge groei levert een hoop trammelant op, van vechtpartijen en drugs tot prostitutie en… moord.

Ik ben dol op de boeken van David Baldacci. Ik was dus ook erg blij toen het boek Ondergronds bij mij binnen kwam. Dit boek is er eentje uit de Amos Decker reeks, wat toch wel mijn lievelingsserie is van deze auteur.

Ondergronds

Ondergronds David Baldacci AW Bruna thriller moord militaire basis geheim exceptioneel geheugen FBI London North-Dakota gas- en oliewinning stadje broeinest problemen schaliegas bodem nieuwkomers rijk groei trammelant vechtpartijen prostitutie moord boeken Amos Decker lievelingsserie auteur boekenreeks fotografisch geheugen verhaal plaatsje collega wereld oliewinning onderzoekt gebeurtenissen gebied bekenden blauwe man Robie Jessica verrassende wendingen spannend eind recensie review Alle boeken zijn los van elkaar te lezen. Wie al eerder boeken heeft gelezen uit deze boekenreeks, weet dat Amos Decker een fotografisch geheugen heeft. Is dit je eerste boek? Dan zal ook in dit verhaal duidelijk worden hoe dat komt.
Amos en zijn collega Alex worden naar een plaatsje in North-Dakota gestuurd. Voor zo’n klein stadje is er veel aan de hand. Alleen wat er precies speelt is erg onduidelijk. Het tweetal duikt in de wereld van oliewinning en onderzoekt de vreemde gebeurtenissen in dit gebied. Want dat er meer aan de hand is dan in eerste instantie leek, wordt al snel duidelijk. Ook blijkt al snel dat er mensen zijn die helemaal niet blij zijn met hun komst…

Fans van Baldacci komen nog drie bekenden tegen in dit verhaal. Blauwe man, Robie en Jessica verschijnen ook in dit verhaal. Het geeft het geheel nog een extra twist. Het verhaal zit boordevol verrassende wendingen en de komst van Robie en Jessica is er één van. En zoals altijd bij de boeken van deze auteur: het blijft spannend tot het einde.

Ondergronds – David Baldacci
Thriller, paperback, 400 pagina’s, AW Bruna