Pas op: Nog meer gevaar! [recensie]

Pas op: Nog meer gevaar Dr. Noel Zone Pas op: Gevaar zelf lezen graphic novel recensie review David O’doherty Chris Judge Van Holkema & Warendorf waarschuwing lachen hilarisch dinosaurussen vulkanen circus gevaren puppies juichend huis knaloranje lzen verhaal verwachten nergens overal gevaar scherpe hoekjes gevaren lezer bloot doldwaas avontuur eerlijk humor persoonlijk kinderen nonsens waarderen schreeuwerig ouder pop-up boeken schorpioen winden stinken speeltuin kokkommervechters regelmat gevaar succesvol Gevarologie-Diploma Niveau 2

Pas op: Nog meer gevaar Dr. Noel Zone Pas op: Gevaar zelf lezen graphic novel recensie review David O’doherty Chris Judge Van Holkema & Warendorf waarschuwing lachen hilarisch dinosaurussen vulkanen circus gevaren puppies juichend huis knaloranje lzen verhaal verwachten nergens overal gevaar scherpe hoekjes gevaren lezer bloot doldwaas avontuur eerlijk humor persoonlijk kinderen nonsens waarderen schreeuwerig ouder pop-up boeken schorpioen winden stinken speeltuin kokkommervechters regelmat gevaar succesvol Gevarologie-Diploma Niveau 2Waarschuwing: ook dit boek heeft scherpe hoekjes!

Dr. Noel Zone (met nog steeds zijn helm op) is terug om iedereen op te leiden tot gevaarkundekenner niveau 2! Dit opnieuw hilarische tweede deel gaat niet alleen over grootse gevaren als vleesetende dinosaurussen en vuurspugende vulkanen, maar ook over de allesomvattende, door iedereen gevreesde gevaren van het circus – om nog maar over de gevaren van puppies te zwijgen!

Pas op: Nog meer gevaar Dr. Noel Zone Pas op: Gevaar zelf lezen graphic novel recensie review David O’doherty Chris Judge Van Holkema & Warendorf waarschuwing lachen hilarisch dinosaurussen vulkanen circus gevaren puppies juichend huis knaloranje lzen verhaal verwachten nergens overal gevaar scherpe hoekjes gevaren lezer bloot doldwaas avontuur eerlijk humor persoonlijk kinderen nonsens waarderen schreeuwerig ouder pop-up boeken schorpioen winden stinken speeltuin kokkommervechters regelmat gevaar succesvol Gevarologie-Diploma Niveau 2Mijn dochter heeft dubbel gelegen van het lachen tijdens het lezen van de graphic novel van Dr. Noel Zone – Pas op: Gevaar! Vanaf het moment dat ze wist dat er een vervolg op zou komen, zat ze daar met smart op te wachten. Juichend stond ze hier dan ook in huis toen ze de knaloranje kaft van Pas op: Nog meer gevaar!  zag. Het is overbodig om te zeggen dat ze direct in het boek begon te lezen…

Pas op: Nog meer gevaar!

Wie het eerste boek kent, weet dat qua verhaal je niet heel veel hoeft te verwachten. Eigenlijk gaat het vooral nergens over. Tegelijkertijd gaat het overal over… Want overal schuilt gevaar. De waarschuwing: “ook dit boek heeft scherpe hoekjes” geeft een prima indruk van alle gevaren waar je als lezer aan bloot wordt gesteld. Pas op: Nog meer gevaar Dr. Noel Zone Pas op: Gevaar zelf lezen graphic novel recensie review David O’doherty Chris Judge Van Holkema & Warendorf waarschuwing lachen hilarisch dinosaurussen vulkanen circus gevaren puppies juichend huis knaloranje lzen verhaal verwachten nergens overal gevaar scherpe hoekjes gevaren lezer bloot doldwaas avontuur eerlijk humor persoonlijk kinderen nonsens waarderen schreeuwerig ouder pop-up boeken schorpioen winden stinken speeltuin kokkommervechters regelmat gevaar succesvol Gevarologie-Diploma Niveau 2Pas op: Nog meer gevaar! neemt je weer mee op een doldwaas avontuur waarbij nog eens goed duidelijk wordt hoe gevaarlijk een dag leven eigenlijk wel niet is!

Eerlijk is eerlijk, het moet jouw soort humor zijn. Persoonlijk denk ik dat veel kinderen deze nonsens goed kunnen waarderen. Deze graphic novel komt regelmatig een beetje schreeuwerig over, maar dat is iets wat ik als ouder zie en mijn dochter heb ik daar geen moment over gehoord. Die ligt alleen maar dubbel van het lachen tijdens het lezen van dit boek.

Pas op: Nog meer gevaar Dr. Noel Zone Pas op: Gevaar zelf lezen graphic novel recensie review David O’doherty Chris Judge Van Holkema & Warendorf waarschuwing lachen hilarisch dinosaurussen vulkanen circus gevaren puppies juichend huis knaloranje lzen verhaal verwachten nergens overal gevaar scherpe hoekjes gevaren lezer bloot doldwaas avontuur eerlijk humor persoonlijk kinderen nonsens waarderen schreeuwerig ouder pop-up boeken schorpioen winden stinken speeltuin kokkommervechters regelmat gevaar succesvol Gevarologie-Diploma Niveau 2Enkele gevaren waar je dit keer aan bloot wordt gesteld zijn: pop-up boeken, een schorpioen die zich graag verstopt, vreselijke winden die enorm stinken, de speeltuin en komkommervechters. Met enige regelmaaat wordt het gevaar succesvol afgeweerd door Dr. Noel Zone en natuurlijk draait het in dit boek maar om één ding: het behalen van je Gevarologie-Diploma Niveau 2.

Pas op: Nog meer gevaar – David O’Doherty & Chris Judge
Zelf lezen, paperback, 224 pagina’s, Van Holkema & Warendorf