Opa’s griezelige gasten [recensie + winactie ]

Opa’s griezelige gasten Vivian den Hollander AVI M4 Van Holkema & Warendorf Leren Lezen Saskia Halfmouw recensie review winactie

Mila en Tom hebben een fijne oppas-opa. Hij doet altijd leuke dingen met hen. Maar op een dag, als Tom en Mila weer naar opa gaan, schrikken ze van een enorme hagedis die voor het raam zit. Ze rennen achterom, want ze zien opa nergens. Hij blijkt in het schuurtje te zitten en oefeningen te doen. In het schuurtje zien ze nog veel meer bijzondere beesten. Tom is er best bang voor. Om hem van zijn angst af te helpen, laat opa zien dat de dieren helemaal niet eng zijn. Hij laat ze in zijn nek lopen, en de kinderen mogen de dieren zelf vasthouden. Tot er iets gebeurt waar opa heel erg van schrikt.

De Kinderboekenweek komt er weer aan! Van 4 t/m 15 oktober staat het kinderboek centraal en dit keer is het thema Gruwelijk Eng. Wij gaan daarom de komende periode veel aandacht besteden aan boeken die prima passen binnen dit thema. En we beginnen vandaag niet alleen met een recensie van een spannend boek, maar ook met een winactie! Lees snel verder en wie weet heb jij straks ook wel Opa’s griezelige gasten in huis.

Opa’s griezelige gasten

Voor kinderen die leren lezen is het wel van belang dat de boeken die ze lezen interessant genoeg zijn. Alleen zo kunnen ze plezier krijgen in het lezen van boeken. Voor iedereen die van een beetje spannend avontuur houdt is dit AVI M4 boek ideaal. En wees niet bang, want gelukkig is er in Opa’s griezelige gasten ook nog ruimte om te lachen!

Mila en Tom hebben een hele leuke oppas: opa Bert. Hij is niet hun echte opa, maar wel zo oud dat hij opa had kunnen zijn. Hij doet altijd leuke dingen met hun en hij blijkt nog behoorlijk fit. Wanneer ze onverwacht bij opa Bert op bezoek gaan, gebeurt er iets geks… Opa Bert doet open, maar hij doet heel anders dan normaal. Het lijkt wel of hij Tom en Mila niet herkent en hij wil dat ze snel weer weggaan. Wanneer ze hem later weer zien, doet opa gelukkig weer normaal… Alleen niet voor lang. Wat is hier aan de hand?

Opa’s griezelige gasten Vivian den Hollander AVI M4 Van Holkema & Warendorf Leren Lezen Saskia Halfmouw recensie review winactie Maar bij opa’s vreemde gedrag blijft het niet. Dan blijken er opeens ook allemaal enge beesten in de schuur van opa te zitten. Tom en Mila zijn echt wel bang. En opa? Zal hij bang zijn of durft hij de griezelige gasten wel te pakken?

Voldoende spanning zit er zeker in dit verhaal, maar gelukkig wordt dat af en toe onderbroken door een moment van ontspanning. Door de nodige humor in het verhaal te brengen, wordt het niet te eng voor de doelgroep. Prettig letterformaat en mooie kleurrijke tekeningen zorgen er voor dat het boek lekker vlot te lezen is!

Winactie = verlopen

Meedoen is niet meer mogelijk.
De gelukkige prijswinnaar is: Anita Wilmsen uit België.

Omdat het bijna tijd is voor de Kinderboekenweek mogen wij één lezer blij maken met dit boek. En het enige wat jij moet doen om kans te maken is een mailtje met je naam en adresgegevens te sturen naar win@wijtestenhet.nl Schrijf in de onderwerpregel Opa. Meedoen kan t/m 30 september. Op 1 oktober maken wij de winnaar bekend in dit bericht. Tevens krijgt de winnaar persoonlijk via email bericht van ons.

Opa’s griezelige gasten – Vivian den Hollander Bekijk op Bol.com logo
Leren Lezen, hardcover, 32 pagina’s, Van Holkema & Warendorf