Paarden Wild & Getemd [recensie]

Paarden Wild & Getemd Iris Volant Jarom Vogel natuur informatief Fontaine Uitgevers paardenfanaten Pegasus Black Beauty Seabiscuit tekeningen illustraties trekpaarden gangen verleden heden recensie review Het paard is al sinds duizenden jaren steun en toeverlaat van de mens. Paarden trokken de strijdwagens van de oude Egyptenaren en Romeinen, vochten in oorlogen zij aan zij met de soldaten en ploegden onze weilanden om. Mens en paard trekken samen op in de sport en over de hele wereld vinden mensen gezelschap en troost bij deze nobele vierbenige.

Voor iedereen die dol is op paarden en vooral heel veel informatie over deze edele dieren wil hebben, is dit boek een echte aanrader. In Paarden Wild & Getemd lees je namelijk alles over paarden en hun rol in het verleden en in het heden.

Paarden Wild & Getemd

Het boek staat boordevol tekeningen van paarden Daarnaast vind je veel informatie over deze dieren. Van het ontstaan van het paard tot de verzorging. De verschillende gangen  Paarden Wild & Getemd Iris Volant Jarom Vogel natuur informatief Fontaine Uitgevers paardenfanaten Pegasus Black Beauty Seabiscuit tekeningen illustraties trekpaarden gangen verleden heden recensie review van het paard staan in schitterende tekeningen afgebeeld. Het lijkt net alsof je een paard echt ziet draven of galopperen. Vroeger werden paarden ook in de oorlog gebruikt en trekpaarden verzetten veel werk.

In dit boek kom je ook enkele bekende paarden tegen, zoals: Seabiscuit, Black Beauty en Pegasus. Misschien heb je wel eens van de namen gehoord, maar weet je ook waarom ze zo beroemd zijn?

Grootste pluspunt van dit boek vind ik toch wel de illustraties. Ze zijn echt schitterend om te zien en het is dan al een genot om het boek door te bladeren zonder ook maar een woord te lezen. Al zullen de echte paardenfanaten dit natuurlijk ook niet overslaan.

Paarden Wild & Getemd – Iris Volant & Jarom Vogel
Natuur, hardcover, 48 pagina’s, Fontaine Uitgevers