Papieren sneeuwvlokken [recensie]

Papieren sneeuwvlokken Annemarie Vermaak Hoby BBNC recensie review papercutten

Papieren sneeuwvlokken Annemarie Vermaak Hoby BBNC recensie review papercutten Papercutten is helemaal hip! Je kunt nu je hart ophalen in het boek Papieren sneeuwvlokken van illustrator en creatieve duizendpoot Annemarie Vermaak. Het boek bevat maar liefst 100 prachtige sneeuwvlokken, ingenieus ontworpen en opgebouwd in minimaal 4 tot 8 parten. Het boek bevat 112 pagina’s met benodigdheden, instructies, vouwtechnieken en werktekeningen en sluit af met 8 pagina’s waarmee je de opgedane kennis en inspiratie meteen in de praktijk kunt brengen: scheur ze uit, vouw ze op de juiste manier en knip ze tot de mooiste sneeuwvlokken.

Het ziet er altijd een beetje magisch uit… Je vouwt een papier, knipt door een aantal lagen heen en je krijgt de meest wonderlijke figuren in veelvoud uit papier geknipt. Ik zoek mijn 3D schaartje op en ga aan de slag met het boek Papieren Sneeuwvlokken.

Papieren Sneeuwvlokken

Papieren sneeuwvlokken Annemarie Vermaak Hoby BBNC recensie review papercutten Ik besluit maar eens direct te beginnen met één van de acht pagina’s achterin het boek die je direct kunt gebruiken om te knippen. Omdat het winter is, vind ik de sneeuwpoppen wel erg toepasselijk. Dus pagina eruithalen (hier had een perforatielijntje wel op zijn plaats geweest) en dan maar de vouwlijnen volgen om een mooi pakketje te krijgen. Daarna het lkastigste gedeelte: het knippen.

Volgens de vouwlijnen vouwen gaat prima en ook het knippen gaat goed. Dan komt het spannendste natuurlijk: het openvouwen en het resultaat bewonderen. Ik ben tevreden over het resultaat. Gezien het feit dat ik niet eerst geoefend heb met de tips en voorbeelden uit het boek, kun je – met een beetje precisie en geduld – al snel een goed effect krijgen doordat de vouw- en kniplijnen al op het voorbeeld staan. Prima boek om lekker mee aan de slag te gaan.

Bekijk op Bol.com logoPapieren sneeuwvlokken – Annemarie Vermaak
Hobby, paperback, BBNC