Pie Face Showdown [recensie]

Pie Face Showdown Hasbro Slagroomsnoet actiespel recensie review Pie Face Showdown zorgt voor lachen, gieren, brullen met vrienden en familie. Plaats slagroom of een natte spons (inbegrepen) op de arm en je kin op de kinsteun. Tel tot drie en druk zo snel mogelijk op de dichtstbijzijnde knop om de arm te activeren. Nu wordt het spannend, want bij wie van jullie zal de arm stoppen om de slagroom of spons in je gezicht te werpen? Als jij het droog houdt, ben je de winnaar van Pie Face Showdown!

Pie Face Showdown Hasbro Slagroomsnoet actiespel recensie review We hadden al veel gehoord over Pie Face, maar voor mij was de nieuwe variant – Pie Face Showdown – onbekend. Mijn dochter wist direct te vertellen wat de bedoeling was, dus snel het spel maar klaarzetten om het eens te proberen.

Pie Face Showdown

Deze versie van Slagroomsnoet is een duel tussen twee spelers. Snel op de knop drukken en degene die de hand als eerste bij de tegenstander krijgt is de winnaar van Pie Face Showdown. De verliezer krijgt een dot slagroom in zijn of haar gezicht. Omdat we geen spuitroom in huis hadden toen het spel binnen kwam, speelden we de eerste keer met het bijgeleverde sponsje dat we nat maakten. Toen viel ons het spel een beetje tegen…
Zal een dot slagroom hier verandering in brengen?

Doel van het spel

Twee spelers gaan achter de gezichtsopeningen zitten en zodra er is afgeteld drukken beide zo snel en vaak als ze kunnen op de knop. Ben jij als eerste die op de knop drukt, dan gaat het handje met de slagroom een stapje richting je tegenstander. Maar als hij op zijn beurt weer sneller is bij de volgende druk, dan gaat deze weer terug naar jou. Bij ons Pie Face Showdown Hasbro Slagroomsnoet actiespel recensie review bleef het handje vooral vrij lang in het middengebied, omdat het handje steeds een of twee stapjes naar links ging en dan weer naar rechts. De lol gaat er daardoor vrij snel af en doordat je precies ziet waar het handje is (en je dus ook aan ziet komen wanneer je bijna een slagroomklodder in je gezicht zult krijgen) is er niet echt veel spanning in het spel. Persoonlijk denk ik dat je meer lol en spanning hebt met Pie Face. Daar draai je om beurten aan een hendel en is het echt een verrassing wanneer de hand omhoog klapt.

Wij hadden best veel van Pie Face Showdown verwacht, maar in de praktijk viel het spel ons dus erg tegen. Het feit dat je alleen maar als een dolle op de knop drukt, maakt dat het spel eentonig is. In de meeste gevallen duurt het te lang tot er een winnaar en verliezer is uitgekomen en de spanning is nihil omdat je al aan ziet komen wanneer de hand in jouw gezicht zal meppen. Wil je toch lachen met slagroom? Dan denk ik persoonlijk dat je meer plezier zult beleven aan de standaard Pie Face.

Pie Face Showdown
Actiespel, 2 spelers, 5+, Hasbro