Première Theatershow Prinsessia Droomtroon [recensie]

première Theatershow Prinsessia Droomtroon prinsessen Studio 100 recensie review Nederlandse theaters prinsesjes prinsen dromen nachtmerries 2+ Theater de Lampegiet Veenendaal foto’s ontmoeten prinsessenschool

prinsessia theatershow droomtroon nederlandse theaters ontmoet prinses violet roos linde iris madeliefjeHet verhaal van de Theatershow Prinsessia Droomtroon gaat over een cadeau dat de prinsessen van kok Basiel krijgen, een ware droomtroon. Als je op deze troon in slaap valt, heb je de allermooiste dromen. Maar wanneer de prinsessen dit proberen, eindigen hun mooie dromen elke keer in nachtmerries… Lukt het om te achterhalen wie of wat hun dromen verstoort? En zullen zij ooit nog een keer kunnen dromen zonder nachtmerries? Dat is te beleven in deze allereerste theatershow van Prinsessia!

Rondom Theater De Lampegiet in Veenendaal liepen vanmiddag opvallend veel prinsessen rond, met hier een daar een prinsje. De rode loper lag uit, want al die prinsen en prinsessen moesten uiteraard prinselijk onthaald worden. De reden van dit festijn? De première van Theatershow Prinsessia Droomtroon.

Première Theatershow Prinsessia Droomtroon

première Theatershow Prinsessia Droomtroon prinsessen Studio 100 recensie review Nederlandse theaters prinsesjes prinsen dromen nachtmerries 2+ Theater de Lampegiet Veenendaal foto’s ontmoeten prinsessenschoolPrinses Roos, Linde, Iris, Violet en Madeliefje verlaten voor eventjes de prinsessenschool om al hun fans in het theater te ontmoeten. Kok Basiel heeft een bijzondere verrassing voor de dames: een echte Droomtroon. Ga lekker zitten in de troon, sluit je ogen en droom je mooiste droom! De Theatershow Prinsessia Droomtroon  laat je als eerste de droom van Basiel zien. Hij heeft werkelijk een schitterende droom, dus de prinsesjes willen ook op de Droomtroon  dromen. Maar hoe kan dat? De dromen van de prinsesjes beginnen mooi, maar eindigen in een nachtmerrie. Hoe kan dat?

Het is mooi om te zien hoe het publiek wordt betrokken bij de show. Alle kinderen leven mee met de prinsesjes, die allemaal last hebben van een vervelende droom. Al wordt er ook première Theatershow Prinsessia Droomtroon prinsessen Studio 100 recensie review Nederlandse theaters prinsesjes prinsen dromen nachtmerries 2+ Theater de Lampegiet Veenendaal foto’s ontmoeten prinsessenschoolaf en toe gelachen om de gebeurtenissen in de dromen. Zullen de prinsesjes en Basiel er achter komen waarom de Droomtroon  opeens allemaal nachtmerries veroorzaakt?
Gelukkig wordt het probleem opgelost en zorgt de troon er voor dat er in ieder geval één prinsesje heerlijk slaapt vannacht… Want haar droom kwam uit toen ze uit het publiek werd gehaald, plaats mocht nemen op de Droomtroon  en omgetoverd werd tot een echte Prinsessia prinses. Een knuffel van alle prinsessen op het podium mocht uiteraard niet ontbreken! De ohh’s en ahh’s uit het publiek (ook van de kinderen, die ongetwijfeld ook daar wel hadden willen staan) gonsde door de zaal. Dit kersverse prinsesje heeft het fantastisch gedaan op het podium!

De Prinsessia Theatershow is een fantastisch feest van vijf kwartier: boordevol zang en dans. Kinderen zongen enthousiast de bekende Prinsessia nummers mee. Wedden dat al die meisjes en jongens heerlijk zullen dromen na hun bezoekje aan deze Prinsessia Theatershow.

Koninklijk smikkelen

première Theatershow Prinsessia Droomtroon prinsessen Studio 100 recensie review Nederlandse theaters prinsesjes prinsen dromen nachtmerries 2+ Theater de Lampegiet Veenendaal foto’s ontmoeten prinsessenschoolVoor de pers was er na afloop nog een heerlijke versnapering… Nou ja, versnapering? Een gigantisch buffet met allerlei lekkernijen stonden voor ons klaar. Hartig of zoet, voor elk was er wat wils. En voor de kinderen nog een rij tafels met kleurplaten, zodat ze ook lekker konden gaan kleuren. Al hadden ze daar uiteraard pas tijd voor nadat ze een paar rondjes rond het buffet hadden gelopen en geproefd hadden van al dat lekkers. Zo kwam ook voor deze prinsjes en prinsesjes een droom uit.

Theatershow Prinsessia Droomtroon  is tot en met 5 juni 2016 te zien in de Nederlandse theaters. Voor meer informatie en kaarten, kijk op www.studio100.com

Klik hier voor meer foto’s van de première Theatershow Prinsessia Droomtroon.