Première Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos in het theater [recensie]

Castfoto Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos premère Chassé Theater Breda kinderen fans gezin speellijst voorstelling acteurs poppen publiek film gelachen knuffels tekeningen plak knutsel podium verhalen liedjes Tovertuin Guusje Nederhorst Dinand Woesthoff hondjes avonturen recensie reviewAfgelopen donderdag kon de pers meegenieten van deze gloednieuwe voorstelling van de allerleukste hondjes van de wereld in het Chassé Theater in Breda. Veel daarvan hadden hun kinderen mee genomen. Zij gingen helemaal op in het spannende verhaal dat zich afspeelt in de Tovertuin waar Woezel & Pip hun neefje Charlie ontmoeten, en met al hun vriendjes op zoek gaan naar de Sloddervos.

Castfoto Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos premère Chassé Theater Breda kinderen fans gezin speellijst voorstelling acteurs poppen publiek film gelachen knuffels tekeningen plak knutsel podium verhalen liedjes Tovertuin Guusje Nederhorst Dinand Woesthoff hondjes avonturen recensie reviewRecensie:
Net als de meeste kinderen zijn de mijn meiden gek op de hondjes Woezel en Pip. Zij kennen alle verhalen en liedjes, hebben de knuffels en poetsen hun tanden en wassen hun haren met Woezel en Pip producten. Uiteraard kon een bezoekje aan alweer de vierde theatervoorstelling van Woezel en Pip niet uitblijven. Afgelopen donderdag was het dan zover en mochten zij naar het Chassé Theater in Breda voor de persvoorstelling namens WijTestenhet.nl

Woezel en Pip Op zoek naar de Sloddervos

Voor wie deze schattige hondjes niet kent; Woezel is het blauwe en Pip het gele hondje. Castfoto Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos premère Chassé Theater Breda kinderen fans gezin speellijst voorstelling acteurs poppen publiek film gelachen knuffels tekeningen plak knutsel podium verhalen liedjes Tovertuin Guusje Nederhorst Dinand Woesthoff hondjes avonturen recensie reviewDeze twee beste vriendjes wonen samen in de Tovertuin.  Daar wonen ook Tante Perenboom, de Wijze Varen, Buurpoes en Molletje. En samen beleven ze veel avonturen, bedacht door Guusje Nederhorst en later voortgezet door Dinand Woesthoff.

Het verhaal van Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos werd vorig jaar voor het eerst vertoont als bioscoopfilm. Deze allereerste lange film van Woezel en Pip werd binnen twee weken door 100.000 bezoekers bekeken en werd bekroond met een gouden film en een gouden pen voor het scenario. Inmiddels hebben meer dan 250.000 bezoekers de film gezien.

Het verhaal

Woezel en Pip raken steeds hun spullen kwijt en dan moppert de Wijze Varen dat de Sloddervos de spullen vast heeft meegenomen. Als hun allerleukste, maar ook stoute neefjes Charlie komt logeren, besluiten ze om op zoek te gaan naar deze Sloddervos, bovenop de Kale Berg. Het cadeautje voor de Wijze Varen is namelijk ook verdween en die moeten ze natuurlijk wel voordat hij jarig is terugvinden.

Maar wie is de Sloddervos nou eigenlijk?

Heb jij enig idee hoe de Sloddervos eruit zal zien? Teken, knip, plak en knutsel jouw Castfoto Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos premère Chassé Theater Breda kinderen fans gezin speellijst voorstelling acteurs poppen publiek film gelachen knuffels tekeningen plak knutsel podium verhalen liedjes Tovertuin Guusje Nederhorst Dinand Woesthoff hondjes avonturen recensie revieweigen Sloddervos. Deze kun je vóór de voorstelling inleveren bij de Woezel & Pip stand. Aan het einde van de voorstellen worden deze tekeningen dan op het podium bewonderd door Woezel en Pip. Na afloop van de voorstelling kun je ook nog eens knuffelen met de levensgrote knuffels van Woezel & Pip in de foyer van het theater.

Wat vonden wij ervan?

We hadden de film natuurlijk al gezien en waren erg benieuwd naar de theater-spinoff. Het verhaal lijkt er in vele opzichten op, maar is toch net ietsjes anders. De meiden hebben er echt van genoten en momenten heel hard gelachen, maar ook zeker af en toe dicht tegen ons aangekropen. De zoektocht naar de Sloddervos is namelijk best wel spannend. Hierdoor is de voorstelling ook zeker leuk voor de wat oudere kinderen. Wie de sloddervos uiteindelijk blijkt te zijn, zal bij veel ouders voor een glimlach zorgen.

Castfoto Woezel & Pip op zoek naar de Sloddervos premère Chassé Theater Breda kinderen fans gezin speellijst voorstelling acteurs poppen publiek film gelachen knuffels tekeningen plak knutsel podium verhalen liedjes Tovertuin Guusje Nederhorst Dinand Woesthoff hondjes avonturen recensie reviewHet decor is ook een plezier om naar te kijken, want met dezelfde stukken, kunnen ze er steeds weer een andere scene van maken. Ook wordt er leuk gespeeld met perspectief en slow-motion. De acteurs krijgen het ook voor elkaar dat je helemaal vergeet dat zij achter de poppen zitten. Doordat af en toe het licht in de zaal aangaat wordt het publiek ook echt onderdeel van de voorstelling.
Wij hebben er zeker van genoten en kunnen deze voorstelling dan ook echt aanraden om met het hele gezin naar toe te gaan. Wil je weten wanneer Woezel en Pip bij jouw in het theater komen, kijk dan snel op de speellijst.

Klik hier voor meer informatie over de theatervoorstelling Woezel en Pip Op zoek naar de sloddervos!

Geschreven door: Fleur