Prinsessen van Wonderrijk 4: De Vuurcirkel [recensie]

Prinsessen van Wonderrijk 4: De vuurcirkel Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis boekenreeks serie avontuur verhaal spannend afzonderlijk hoofdpersonages boeken delen speelse vormgeving tekeningen lettertypen kleuren aantrekkelijk lezen plezier jongens meiden magisch dier samenwerken dierenliefhebbers spanning fantasierijke verhalen recensie review

De ouders van de prinsessen komen op bezoek op hun school. Samah probeert een toespraak voor te bereiden, wat maar niet goed wil lukken. Ze zoekt net troost bij haar trouwe paard Astor, als haar zussen komen vertellen dat Yara onvindbaar is. Ze gaan op zoek en komen wel Yara’s lynx Mira tegen, maar zonder Yara. Hij zit te trillen van angst. Als ook Orion, de wolf van Nives, onrustig gromt, raken ze echt in paniek. Dan blijkt wat er aan de hand is: er woedt een bosbrand! Maar geen gewone brand; een vuurcirkel heeft zich om de hele school gevormd. Dat moet het werk van de duistere Igor en zijn schimmenleger wel zijn …

Prinsessen van Wonderrijk 4: De vuurcirkel Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis boekenreeks serie avontuur verhaal spannend afzonderlijk hoofdpersonages boeken delen speelse vormgeving tekeningen lettertypen kleuren aantrekkelijk lezen plezier jongens meiden magisch dier samenwerken dierenliefhebbers spanning fantasierijke verhalen recensie review Recensie:
De Vuurcirkel is het vierde deel van de boekenreeks Prinsessen van Wonderrijk. Ook al maakt het boek deel uit van een serie, het is een op zichzelf staand verhaal, waardoor je de boeken afzonderlijk (en ook door elkaar) kunt lezen. Het boek begint met een korte introductie van het Wonderrijk en de waaksters (hoofdpersonages uit de boeken) worden aan je voorgesteld. Zo begin je met alle belangrijke informatie en kun je optimaal genieten van het lezen.

Prinsessen van Wonderrijk 4: De Vuurcirkel

Natuurlijk wordt ook dit boek gekenmerkt door de speelse vormgeving die we van De Wakkere Muis gewend zijn. Veel kleurrijke tekeningen die het verhaal in beeld brengen, speelse lettertypen en tekst dat deels in vrolijke kleuren is gedrukt. Dit alles maakt het boek aantrekkelijk voor de niet-lezers. Lekker compact, dun boekje, zodat het ook makkelijk op te pakken is. Een goede manier om plezier te leren krijgen in het lezen.

Prinsessen van Wonderrijk 4: De vuurcirkel Thea Stilton Zelf Lezen De Wakkere Muis boekenreeks serie avontuur verhaal spannend afzonderlijk hoofdpersonages boeken delen speelse vormgeving tekeningen lettertypen kleuren aantrekkelijk lezen plezier jongens meiden magisch dier samenwerken dierenliefhebbers spanning fantasierijke verhalen recensie review Het avontuur is spannend: wat dat betreft echt een boek voor jongens en meiden. De prinsessen staan hun mannetje in de strijd tegen het kwaad. Elke prinses heeft een eigen magisch dier dat hen helpt bij de problemen die ze op hun pad tegen komen. En natuurlijk blijkt aan het einde van dit avontuur, dat samenwerken het belangrijkste is wat er bestaat.
Dierenliefhebbers, kinderen die op zoek zijn naar spanning en avontuur én iedereen die dol is op fantasierijke verhalen: dit is echt een leuk boek voor jou!

Prinsessen van Wonderrijk 4: De vuurcirkel – Thea Stilton
Zelf Lezen, hardcover, 117 pagina’s, De Wakkere Muis