Raadgever Beter Slapen [recensie]

Raadgever Beter Slapen Nick Littehales Deltas gezondheid psychologie nachtrust beroemdheden slaapcoach ervaringen praktijkoefeningen boek slaapritme uitleg afbeeldingen slapen recensie review

Velen van ons hebben last van rusteloze nachten, maar voelen niet direct de behoefte om daar iets aan te doen. We gebruiken grote hoeveelheden cafeïne en suiker om onze vermoeidheid te verdoezelen en zo de dag door te komen. Toch hebben de uren die we in bed doorbrengen de grootste impact op ons humeur, onze motivatie en ons vermogen om beslissingen te nemen.

Je dacht dat je altijd goed sliep, maar wat als je nog uitgeruster wakker kunt worden?

Raadgever Beter Slapen

Nick Littlehales is gespecialiseerd in eigenlijk alles wat met slapen te maken heeft. Voor velen (o.a. een aantal beroemdheden) is hij de slaapcoach. Dit is het werk wat hij doet in het dagelijks leven. In Raadgever Beter Slapen vertelt hij over zijn theorieën en ervaringen die hij heeft opgedaan in zijn werk als slaapcoach.  Zijn praktijkoefeningen – over hoe je volledig tot rust kunt komen, terwijl je een hectisch leven leidt – komen ook aan bod in zijn boek.

Belangrijk onderdeel is het Recovery in 90 minutes programma. Hoe gaat dit in zijn werk en hoe pas jij het toe in het dagelijkse leven? Welke zeven stappen moet je doorlopen om een goede nachtrust te krijgen? Na net lezen van dit boek weet je hierop de antwoorden.

Als lezer ontdek je alles over de verschillende slaapcycli én hoe je daar mee om kunt gaan. Alles wat besproken wordt in dit boek heeft één belangrijk doel: een goed slaapritme.

Dit is een goed boek om te lezen wanneer je geen goede nachtrust hebt en je droomt van uitgerust wakker worden. De uitleg in het boek wordt ondersteund door afbeeldingen, wat alles heel duidelijk maakt. Je vindt in dit boek veel tips voor een goede nachtrust. Iedereen neemt slapen voor lief. Door dit boek heb ik wel begrepen dat iedereen met dit boek zijn voordeel kan doen. Laat jouw nachtrust ter wensen over? Dan kan ik je dit boek echt aanraden!

Raadgever Beter slapen – Nick Littlehales
Gezondheid, paperback, 207 pagina’s, Deltas