Raketwetenschap voor baby’s [recensie]

Raketwetenschap voor baby’s Chris Ferie kartonboekje Uitgeverij Holland kinderen aandacht kinderdagverblijf thema ruimte boekenreeks Baby Universiteit onderwerpen quantum fysica algemene relativiteitstheorie robotica vraag wetenschappelijk leren grappige plaatjes raket maan simpele manier bal gebeuren lucht luchtstroom veranderen lift- stuwkracht brandstof recensie review fysicus wiskundige vader wetenschappers kinderen kennis ideeën

Moeilijke dingen, makkelijk maken voor je toekomstige genie!
Er is maar een vonkje nodig om het voorstellingsvermogen van een kind te doen ontvlammen.

Chris Ferrie is fysicus, wiskundige en vader van vier aanstormende jonge wetenschappers. Hij is ervan overtuigd dat het nooit te vroeg is om kleine kinderen kennis te laten maken met grote ideeën!

Een boekje over hoe een raket bij de maan kan komen. Het wordt op een hele simpele manier uitgelegd aan de hand van een bal, en wat daarmee moet gebeuren om de lucht in Raketwetenschap voor baby’s Chris Ferie kartonboekje Uitgeverij Holland kinderen aandacht kinderdagverblijf thema ruimte boekenreeks Baby Universiteit onderwerpen quantum fysica algemene relativiteitstheorie robotica vraag wetenschappelijk leren grappige plaatjes raket maan simpele manier bal gebeuren lucht luchtstroom veranderen lift- stuwkracht brandstof recensie review fysicus wiskundige vader wetenschappers kinderen kennis ideeën te gaan. Zo leer je over wat je moet doen om de luchtstroom te veranderen, en wat lift- en stuwkracht is. En waarom de Raket sneller door de lucht gaan wanneer je de brandstof er sneller uit laat gaan.

Raketwetenschap voor baby’s

Ik vond het zelf denk ik interessanter dan onze kinderen. Ze konden niet echt hun aandacht erbij houden. Misschien wel leuk voor op een kinderdagverblijf om het boekje te gebruiken bij het ruimte thema.

Het boekje maakt deel uit van de boekenreeks Baby Universiteit. Andere onderwerpen zijn (schrik niet): Quantum Fysica, Algemene Relativiteitstheorie en Robotica.
De vraag is natuurlijk: is het wetenschappelijk bewezen dat baby’s hier daadwerkelijk iets van leren? Of is het gewoon een kartonboekje met grappige plaatjes voor hen?

Raketwetenschap voor baby’s – Chris Ferrie