Ravensburger 3D Puzzel Gingerbread House Night Edition [recensie]

Ravensburger Kerst Gingerbread House Night Edition – 3D puzzel gebouw
Uniek drie dimensionaal puzzelplezier, dat zijn de 3D gebouwen puzzels van Ravensburger! puzzel prachtige 3D bouwwerken in elkaar en geef ze een mooi plaatsje op o. a. je wandplank of op het dressoir! De stevige plastic stukjes passen precies in elkaar. Zo bouw je vanuit 216 gebogen, platte en vouwbare stukjes een uniek model van een Peperkoekhuis, zonder lijm te gebruiken!

Het is zeker niet de eerste keer dat wij een 3D-Puzzel van Ravensburger in huis hebben. Ik keek er dan ook naar uit om met dit schattige huisje aan de slag te gaan. Een echt winters tafereeltje dat tijdens de winter en de kerst een aanwinst is in huis.

Ravensburger 3D Puzzel Gingerbread House Night Edition

Ravensburger 3D Puzzel Gingerbread House Night Edition bouwwerkje kerstspullen huis kerst spullen opgeborgen puzzelstukjes eenvoudig puzzelplezier jaar kartonnen onderdelen huisje plastic houders plaatsen sfeervol led-verlichting puzzel bouwwerk led-strip AAA batterijen batterijenhouder knopje batterijenbakje on off flikkeren schakelaar contact persoonlijk sorteren tientallen genummerd pijltjes puzzelstukje gleufje vouwen plaatsen pakket driedimensionale puzzels plastic winters tafereeltje gebouwen wandplank dressoir peperkoekhuis zonder lijm recensie review Net zoals voorgaande driedimensionale puzzels van Ravensburger, bestaat ook deze puzzel van het peperkoekenhuisje uit plastic puzzelstukjes. Stevig, goed passend en genummerd. Want natuurlijk kun je de uitdaging aangaan en blind gaan puzzelen, maar je kunt het bouwwerk ook eenvoudig in elkaar zetten door wel op de achterzijde van de puzzelstukjes te zetten.

Als eerste sorteerde ik de puzzelstukjes per tientallen. Dus nummer 1 t/m 9 bij elkaar, en 20 t/m 29. Wanneer je dat doet is het prettig in elkaar zetten. Leg steeds een groepje stukjes bij elkaar en – eventueel naar wens – op volgorde. Naast het getal staat een pijltje en dat is waar het volgende puzzelstukje moet komen. Dus een twee met een pijl naar boven betekent dat nummer drie boven nummer twee hoort. Er zitten een aantal stukjes in met een soort gleufje. Deze kun je vouwen en zijn voor de hoeken van het huisje. Gewoon een kwestie van omklappen naar binnen toe, dan klikt het stukje vanzelf vast. En dan plaats je hem op de plek waar het stukje hoort. Tenslotte het dak op het geheel plaatsen en dan kun je met de onderzijde van het pakket bezig. Hier komt de puzzel namelijk op te staan.

Ravensburger 3D Puzzel Gingerbread House Night Edition bouwwerkje kerstspullen huis kerst spullen opgeborgen puzzelstukjes eenvoudig puzzelplezier jaar kartonnen onderdelen huisje plastic houders plaatsen sfeervol led-verlichting puzzel bouwwerk led-strip AAA batterijen batterijenhouder knopje batterijenbakje on off flikkeren schakelaar contact persoonlijk sorteren tientallen genummerd pijltjes puzzelstukje gleufje vouwen plaatsen pakket driedimensionale puzzels plastic winters tafereeltje gebouwen wandplank dressoir peperkoekhuis zonder lijm recensie review LED-verlichting

De doos van deze puzzel neemt een belangrijke plaats in voor het bouwwerk. Daar komt de onderzijde van karton namelijk in te staan. Er zit een led-strip bij die op 3 AAA batterijen werkt. Deze vlecht je om kartonnen staanders heen, zodat het huisje (die er overheen komt te staan) verlicht is. Echter heb ik het denk ik niet helemaal getroffen met mijn batterijenhouder. De knop stond op OFF toen ik de batterijen er in deed en toen flikkerde de lampjes toch even aan. Omdat ze ook zo weer uit waren op ON gezet, maar dat flikkeren bleef een beetje. Het lijkt wel of het knopje van het batterijenbakje wat los is, waardoor de schakelaar niet goed contact maakt. Ik heb de batterijen er dus maar weer uitgehaald en heb het huisje zo een mooi plekje in huis gegeven. Dit maakt overigens voor mij persoonlijk niets uit, aangezien ik het huisje zo ook heel sfeervol vindt.
De kartonnen onderdelen waarop het huisje rust (met plastic houders waar het huisje in komt te staan) zijn ook eenvoudig te plaatsen, waardoor ook dit gedeelte snel staat.

Ravensburger 3D Puzzel Gingerbread House Night Edition bouwwerkje kerstspullen huis kerst spullen opgeborgen puzzelstukjes eenvoudig puzzelplezier jaar kartonnen onderdelen huisje plastic houders plaatsen sfeervol led-verlichting puzzel bouwwerk led-strip AAA batterijen batterijenhouder knopje batterijenbakje on off flikkeren schakelaar contact persoonlijk sorteren tientallen genummerd pijltjes puzzelstukje gleufje vouwen plaatsen pakket driedimensionale puzzels plastic winters tafereeltje gebouwen wandplank dressoir peperkoekhuis zonder lijm recensie review Kerstspullen

Natuurlijk laat ik mijn bouwwerkje voorlopig wel in huis staan. Na de Kerst zal deze wel met alle andere spullen opgeborgen worden. Je kunt er voor kiezen om het in zijn geheel op te bergen, maar de puzzelstukjes zijn ook eenvoudig weer uit elkaar te halen en op te bergen. Zo kun je volgend jaar weer genieten van puzzelplezier én vervolgens van het leuke Gingerbread House.

Geen peperkoekhuis maken?

Wil je wel lekker puzzelen, maar geen peperkoekhuis maken? Bekijk dan eens het assortiment 3D puzzels van Ravensburger. Inmiddels zijn er ontzettend veel puzzels op de markt, zodat er voor iedereen – jong en oud – wel iets leuks te vinden is!

Gingerbread House Night Edition
3D puzzel, 8+, Ravensburger