Reisverslag van een kat [recensie]

Reisverslag van een kat Hiro Arikwa roman verhaal hoodrol kat reis lezer avonturen zwerfkat straat roadtrip baasje busje reizen Japan vrienden verleden slapen mensen verhuizen wonen reden eind langdradig compact formaat onderweg standaard formaat verkrijgbaar e-book recensie review

Soms moet je reizen om dat wat vlakbij is waarderen.

Reisverslag van een kat is een betoverend verhaal over

een man en zijn kat op reis door Japan. Het is een ode aan het

leven, aan vriendschap en aan de kleine dingen die de

grootste vreugde geven.

Een bijzonder verhaal waarbij een kat de hoofdrol speelt. Nana de zwerfkat gaat op reis en neemt de lezer mee in haar avonturen.

Reisverslag van een kat

De kat Nana is een zwerfkat. Satoru red hem van de straat en hij is hem dankbaar. Nana gaat  op een roadtrip, samen met zijn baasje Satoru. Hij heeft geen idee waar ze allemaal Reisverslag van een kat Hiro Arikwa roman verhaal hoodrol kat reis lezer avonturen zwerfkat straat roadtrip baasje busje reizen Japan vrienden verleden slapen mensen verhuizen wonen reden eind langdradig compact formaat onderweg standaard formaat verkrijgbaar e-book recensie reviewheen gaan. Hij mag naast zijn baasje zitten voor in het busje. Ze reizen door Japan en bezoeken vrienden uit het verleden en blijven daar slapen. Ze leren nieuwe interessante mensen kennen. Maar na vijf jaar houd het op. Saturo gaat verhuizen maar Nana kan niet mee. Nana mag bij Noriko wonen. Dit bevalt hem niet zo goed maar de reden wordt nu steeds duidelijker. Zal Nana bij Satoru blijven tot het bittere eind zoals hij hem ooit beloofd had?

Ik heb dit boek als dwarsligger. Dat is een klein boekje, die je voor je gevoel op zijn kop leest. Het verhaal zelf is heel gedetailleerd en uitgebreid. Hierdoor wordt het verhaal soms wat langdradig. Het leest makkelijk weg en dankzij het compacte formaat is het een leuk boekje om onderweg te lezen. Overigens is dit verhaal ook in een standaard formaat en als e-book verkrijgbaar.

Reisverslag van een kat – Hiro Arikwa
Roman, paperback, 491 pagina’s, Dwarsligger