Repareer je gebroken hart in 99 dagen [recensie]

Repareer je gebroken hart in 99 dagen liefdesverdriet pijn doorheen Michèle Loetzner boek overlevingstips begeleidt fasen gevoelenstsunami’s hart helen relatie maanden jaar patronen maanden dagen break-up belangrijkste weg jezelf herinneren compenseren loslaten ontkomen handig hulpmiddel plekje simpel introductie vraag tips ruimte datum iedereen dag vragen grip situatie insta positieve gelukt simpele praktische dingen koffie gedronken aangekleed tandenpoetsen post retorische vraag zelfhulp boek houvast uitkomst bieden sluit langzaam periode ex vat leven psychologie recensie review MUS Creatief BBNC

Liefdesverdriet doet pijn. Het is waar. Punt. En daar moet je doorheen. Michèle Loetzner geeft in haar boek krachtige overlevingstips – en begeleidt je door de drie belangrijke fasen van gevoelenstsunami’s – waarmee je je hart kunt helen. Het maakt niet uit of je relatie 6 maanden of 8 jaar heeft geduurd, liefdesverdriet volgt altijd dezelfde patronen. De eerste drie maanden (de eerste 99 dagen) na de break-up zijn de belangrijkste, want daarin vind je de weg terug naar jezelf. Repareer je gebroken hart in 99 dagen’ is opgedeeld in drie blokken – herinneren, compenseren, loslaten.

Repareer je gebroken hart in 99 dagen liefdesverdriet pijn doorheen Michèle Loetzner boek overlevingstips begeleidt fasen gevoelenstsunami’s hart helen relatie maanden jaar patronen maanden dagen break-up belangrijkste weg jezelf herinneren compenseren loslaten ontkomen handig hulpmiddel plekje simpel introductie vraag tips ruimte datum iedereen dag vragen grip situatie insta positieve gelukt simpele praktische dingen koffie gedronken aangekleed tandenpoetsen post retorische vraag zelfhulp boek houvast uitkomst bieden sluit langzaam periode ex vat leven psychologie recensie review MUS Creatief  BBNC UitgeversLiefdesverdriet: we ontkomen er niet aan. En soms kan het handig zijn om een hulpmiddel te hebben om alles wat er is gebeurd een plekje te geven. Want echt waar, de pijn slijt. Repareer je gebroken hart in 99 dagen is onderverdeeld in drie fases: herinneren, compenseren en loslaten.

Repareer je gebroken hart in 99 dagen

Het boek werkt vrij simpel: je begint bij het begin en na de introductie krijg je elke dag tips en een vraag (of meerdere). Er is ruimte om de datum in te vullen, want die is uiteraard bij iedereen anders. Per dag worden een aantal vragen gesteld, waardoor je langzamerhand steeds meer grip krijgt op de situatie. Dag 1 begint bijvoorbeeld met vragen zoals: Hoe vaak (ongeveer heb je vandaag al op zijn Insta gekeken? Maar om ook van het positieve uit te gaan, wordt er ook gevraagd wat vandaag allemaal wel is gelukt. En dan volgen een aantal simpele (en praktische) dingen waar je ongetwijfeld een aantal kunt aanvinken. Denk hierbij aan een kop koffie drinken, iets anders gedronken dan koffie, aangekleed, tandenpoetsen en de post pakken (en je hoeft hier verder niets mee te doen). Dag 99 eindigt met een retorische vraag: Hoe heette hij ook al weer?

Repareer je gebroken hart in 99 dagen liefdesverdriet pijn doorheen Michèle Loetzner boek overlevingstips begeleidt fasen gevoelenstsunami’s hart helen relatie maanden jaar patronen maanden dagen break-up belangrijkste weg jezelf herinneren compenseren loslaten ontkomen handig hulpmiddel plekje simpel introductie vraag tips ruimte datum iedereen dag vragen grip situatie insta positieve gelukt simpele praktische dingen koffie gedronken aangekleed tandenpoetsen post retorische vraag zelfhulp boek houvast uitkomst bieden sluit langzaam periode ex vat leven psychologie recensie review MUS Creatief Zelfhulp

Niet voor iedereen zal dit boek geschikt zijn. Maar voor degene die op zoek zijn naar een beetje houvast, kan dit boek zeker uitkomst bieden. Door dagelijks de vragen te beantwoorden, sluit je langzaam de periode met je ex af. En krijg je beetje bij beetje steeds weer meer vat op je eigen, nieuwe, leven.

Repareer je gebroken hart in 99 dagen – Michèle Loetzner
Psychologie, hardcover, 256 pagina’s, MUS Creatief / BBNC